Pojęcie siły firmy (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się niemało propozycji ujęcia tematu z wielu rozmaitych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, zarówno akademickie jak i komercyjne. Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika przez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania. Czytelnicy na pewno docenią nad wyraz rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek dostępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej. Ważnym atutem jest przy tym niepowtarzalna wiedza ergonomiczna Autora, co umożliwia omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń zebranych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie. W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszelkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych oraz osób zajmujących się markami naukowo albo studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta. Książka odwołuje się do nad wyraz nowoczesnej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek) oraz postaw i procesów nieświadomych (psychologia). Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą książki. Nawet osoba należycie znająca się na opisywanym zagadnieniu może się sporo nowego dowiedzieć. Autor odnosi się szczególnie krytycznie do podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), użytkowanych bezrefleksyjnie („bo za każdym razem się tak robi"), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone. Prof. Dr hab. Dominika Maison, kierowniczka katedry Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski, właścicielka marki badawczej Maison & Partners To interdyscyplinarne studium fenomenu producenta. Po tę pozycję powinien niezbędnie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem oraz wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas. Firmy bowiem ten świat w pokaźnym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, iż zagadnienia naukowe powinny być prezentujene tak prosto, jak to możliwe. Ale nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie przedstawia zagadnienia firmy. Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej aniżeli on. Prof. Dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Brand Equity Metody badania siły marek, AZ#023988E8EB/DL-ebwm/epub. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.