Marketing jest jedną z tych dziedzin, które stale ulegają największym i najszczególniej dynamicznym zmianom. To czego już jesteśmy świadomi, mianowicie stale poszerzająca się gama kanałów komunikacji i zmiany w wykorzystaniu tych kanałów, jak także ogólne zmiany w zachowaniach zakupowych w czasach pandemii, nabiera dodatkowej prędkości.
Według badań marki analitycznej McKinsey, w czasie pandemii aż 76% konsumentów trwale zmieniło swoje zachowania zakupowe. Dla marketerów oznacza to pojawienie się nowych mocnych wyzwań, a jednym z najważniejszych jest odbudowa prawdziwej relacji opartej na zaufaniu z każdym z klientów z osobna.
To wyzwanie nie może być zrealizowane bez optymalnej wiedzy o konsumencie, a także technologii. Książka Marketing Automation. W kierunku nienaturalnej inteligencji i hiperpersonalizacji jest próbą kompleksowego wprowadzenia marketerów, przedsiębiorców i zarządzających firmami w ten nowy świat, aby byli w stanie sprawniej dostarczać wartości i budować swoją przewagę konkurencyjną.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat jesteśmy świadkami dwóch rewolucji w marketingu. Pierwsza to przejście od standardowego marketingu masowego do marketingu spersonalizowanego pod względem treści, kanału i czasu kontaktu, w całości opartego na zautomatyzowanych procesach marketingowych.
Druga, która zaczęła się dziać równolegle, to rewolucja, w której produktywne procesy wokół tzw. Customer Experience, czyli doświadczeń klienta, nie mogą się odbyć bez czegoś co nazywamy Hiperpersonalizacją, czyli zastosowania informacji o konsumencie, które są analizowane przez rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (Machine Learning) i nienaturalnej Inteligencji (AI).
Autor opowiada o kontekście, w którym znaleźli się współcześni marketerzy, a następnie, krok po kroku, na obrazach z życia wziętych demonstruje nowe technologie, które mogą nadać nowe życie znanym już narzędziom marketingowym.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing automation. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.