Tytuł Technologie cyfrowe w biznesie Podtytuł Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21437-1 Rok wydania 2020 Wydanie 1 liczba stron 260 Format mobi, epub Spis treści Wstęp 9 I. SYSTEMY INFORMATYCZNE JAKO FUNDAMENT PRZEDSIĘBIORSTWA 4.0 (Ryszard Romaniuk) 13 Wprowadzenie 14 1.1. Rozwój systemów informatycznych 16 1.2. Generowanie i przetwarzanie danych 17 1.3. Internet Rzeczy 20 1.4. Big Data 23 1.5. Chmura obliczeniowa 24 1.6. Sztuczna inteligencja 26 1.7. Struktury systemów – ekosystem technice cyfrowych 30 1.8. Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych 34 1.9. Bezpieczeństwo danych 37 1.10. Implementacja 40 Podsumowanie 42 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 43 II. ZARZĄDZANIE W WARUNKACH REWOLUCJI CYFROWEJ (Tomasz Czapla) 49 Wprowadzenie 50 2.1. Konwencjonalne podejście do zasad konkurowania na rynku 50 2.2. Współczesne trendy wyznaczające świeże reguły konkurowania 52 2.3. Świeże wzorce konkurowania w cyfrowym świecie 59 2.4. Nowa logika użytkowania zasobów ludzkich 61 Podsumowanie 65 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 67 III. PRZEDSIĘBIORSTWO 4.0 – KONSEKWENCJE DLA RYNKU PRACY I IMPLIKACJE W OBSZARZE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (Czesław Zając, Dominika Bąk-Grabowska) 73 Wprowadzenie 74 3.1. Automatyzacja procesów a zagrożenie utratą miejsc pracy 74 3.2. Przemysł 4.0 a kryteria kompetencyjne i zagrożenie wykluczeniem cyfrowym na rynku pracy 78 3.3. Podstawowe tendencje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0 80 3.4. Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0 83 Podsumowanie 84 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 86 IV. MARKETING ERY technologii CYFROWYCH (Dominika Kaczorowska-Spychalska) 93 Wprowadzenie 94 4.1. Marketing oparty na danych 95 4.2. Homo cyber – konsument a technologia 99 4.3. W kierunku AI Marketingu 104 4.4. Marketing wobec wyzwań technice cyfrowych 109 Podsumowanie 113 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 115 V. INTELIGENTNA LOGISTYKA I INTELIGENTNY ŁAŃCUCH DOSTAW (Maciej Szymczak) 121 Wprowadzenie 122 5.1. Rewolucje przemysłowe – ku inteligentnym procesom i strukturom 123 5.2. Przemysł 4.0 i jego implikacje dla logistyki 125 5.3. Rozwój inteligentnych łańcuchów dostaw 128 5.4. Najważniejsze komponenty inteligentnych łańcuchów dostaw 131 5.4.1. Chmurowe platformy współpracy 131 5.4.2. Automatyzacja procesów, boty i koboty 133 5.4.3. Cyfrowe bliźnięta 135 5.4.4. Mgła obliczeniowa 137 Podsumowanie 140 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 142 VI. WPŁYW technice CYFROWYCH NA SYSTEM INFORMACYJNY RACHUNKOWOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 4.0 (Irena Sobańska, Jan Michalak) 147 Wprowadzenie 148 6.1. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 1.0, 2.0, 3.0 149 6.2. Świeże technologie i ich wpływ na system rachunkowości 151 6.3. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 162 6.4. Rola i zadania specjalistów w zakresie rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 164 Podsumowanie 167 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 170 VII. BUSINESS INTELLIGENCE Z PERSPEKTYWY ROZWOJU INTELIGENTNYCH PRZEDSIĘBIORSTW (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) 173 Wprowadzenie 174 7.1. Uwarunkowania współczesnego środowiska biznesu 174 7.2. Wiedza jako kluczowy zasób w warunkach rewolucji cyfrowej 178 7.3. Business Intelligence w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw opartych na informacji 182 7.4. Rola Business Intelligence we współczesnej organizacji w świetle wyników badań 187 Podsumowanie 192 PRAKTYCZNIE RZECZ UJMUJĄC 194 VIII. ŹRÓDŁA SUKCESU PRZEDSIĘBIORSTWA W ERZE technologii CYFROWYCH W ASPEKCIE WYBRANYCH TEORII EKONOMICZNYCH (Robert Kozielski) 199 Wprowadzenie 200 8.1. Paradoksy współczesnego rynku, gospodarki, ekonomii 200 8.2. Cztery N współczesnej ekonomii i zarządzania 207 8.3. Ekosystem rozwojowy – konkurowanie w nowych czasach 213 Podsumowanie 218 Zakończenie 220 O autorach 222 Bibliografia 236 Netografia 255
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Technologie cyfrowe w biznesie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.