Zdjęcia produktu


Badania jakościowe t.1, D59527B1EB (Wydawnictwo Naukowe PWN)

(humanistyczne / 2012 / 252 / Wydawnictwo Naukowe PWN / 9788301206574)
E-booki Wydawnictwo Naukowe PWN
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

57,93 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 57,93 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Badania jakościowe t.1, D59527B1EB

Tytuł Badania jakościowe t.1 Podtytuł Podejścia i teorie Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20657-4 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 252 Format mobi, epub Spis treści Wprowadzenie. Czym są badania jakościowe? (Dariusz Jemielniak) IX

ROZDZIAŁ 1. Projektowanie badania jakościowego (Agata Stasik, Adam Gendźwiłł) 1
1.1. Teoria a problem, czyli o formułowaniu problemu badawczego 3
1.2. Problem a metoda, czyli o doborze metod 10
1.3. Metoda a realizacja badania, czyli o zasobach koniecznych do prowadzenia badań 14
1.4. Podsumowanie 20
polecane lektury 20
Bibliografia 21

ROZDZIAŁ 2. Etyka w badaniach jakościowych (Sylwia Ciuk, Dominika Latusek-Jurczak) 23
2.1. Tworzenie projektu badawczego a kwestie etyczne 25
2.2. Uzyskanie zgody na badanie 26
2.3. Ochrona informacji i tożsamości badanych 31
2.4. Utrzymywanie relacji z badanymi 33
2.5. Prezentacja wyników badań w terenie 36
2.6. Podsumowanie 37
sugerowane lektury 39
Bibliografia 39

ROZDZIAŁ 3. Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych (Beata Glinka, Przemysław Hensel) 41
3.1. Typowe pułapki w badaniach jakościowych 41
3.2. Projekt badania 44
3.3. Prowadzenie badania 47
3.4. Wnioskowanie i przygotowywanie tekstów 50
3.5. Podsumowanie 54
sugerowane lektury 54
Bibliografia 54

ROZDZIAŁ 4. Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych (Bartosz Sławecki) 57
4.1. Paradygmaty w naukach społecznych 58
4.1.1. Pojęcie i znaczenie paradygmatów w nauce 58
4.1.2. Nauki społeczne i nauki przyrodnicze 61
4.2. Struktura paradygmatów 66
4.2.1. Założenia ontologiczne, czyli dotyczące natury rzeczywistości społecznej 66
4.2.2. Założenia epistemologiczne, czyli dotyczące natury poznania naukowego 67
4.2.3. Metodologie 71
4.3. Rodzaje paradygmatów w naukach społecznych 75
4.3.1. Dwa wymiary – cztery paradygmaty: klasyfikacja Gibsona Burella i Garetha Morgana 75
4.3.2. Pięć podstawowych paradygmatów: koncepcja Egona Guby i Yvonny Lincoln 79
4.4. Podsumowanie. Po co komu wiedza o paradygmatach w naukach społecznych, czyli o ergonomicznej ergonomiczności paradygmatów 81
rekomendowane lektury 85
Bibliografia 85

ROZDZIAŁ 5. Teoria ugruntowana (Przemysław Hensel, Beata Glinka) 89
5.1. Teoria ugruntowana – geneza metody 90
5.2. Strategia prowadzenia badań 91
5.2.1. Teoretyczne pobieranie próbek i nasycenie teoretyczne 92
5.2.2. Zbieranie informacji i prowadzenie notatek 93
5.2.3. Kodowanie i identyfikacja idei albo koncepcji 95
5.2.4. Generowanie teorii 104
5.3. Nieporozumienia związane z teorią ugruntowaną 106
5.4. Podsumowanie. Zastosowanie teorii ugruntowanej 108
sugerowane lektury 111
Bibliografia 112

ROZDZIAŁ 6. Action research, czyli o badaniach w działaniu (Davydd J. Greenwood) (tłum. Marta Höffner) 115
6.1 Czym nie są i czym są badania w działaniu 116
6.2. Podstawy badań w działaniu 119
6.3. Prowadzenie badań w działaniu 122
6.4. Przykłady badań w działaniu 125
6.5. Obfitość badań w działaniu 130
6.6. Problemy związane z prowadzeniem badań w działaniu 133
polecane lektury 136
Bibliografia 136

ROZDZIAŁ 7. Antropologia wizualna (Sławomir Magala) (tłum. Marta Höffner) 141
7.1. Próba zdefiniowania antropologii wizualnej 142
7.2. Fotografia – „matka założycielka" antropologii i socjologii wizualnej 144
7.3. Fotografia w kontekście wyważonego paradygmatu jakościowego 148
7.4. Przykłady wizualnej łączności między sztuką, badaniami a zarządzaniem 150
7.4.1. Otwarci – Zamknięci 150
7.4.2. Wizualne narracje pomiędzy ekranami dotykowymi a wspólnotami 153
7.5. Widok cudzego cierpienia, czyli antropologia wizualna marketingu politycznego 158
7.6. Zamiast podsumowania 162
sugerowane lektury 164
Bibliografia 164

ROZDZIAŁ 8. Etnografia (Monika Kostera, Paweł Krzyworzeka) 167
8.1. Miejsce etnografii wśród badań jakościowych 168
8.2. Cechy etnografii 169
8.3. Metody badawcze w etnografii 172
8.3.1. Obserwacja 172
8.3.2. Wywiad 175
8.3.3. Analiza tekstu 177
8.3.4. Metody badania rzeczywistości wyobrażonej 178
8.4. Notatki z badań 178
8.5. Interpretacja 180
8.6. Pisanie etnografii 181
sugerowane lektury 185
Bibliografia 185

ROZDZIAŁ 9. Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna (Gideon Kunda) (tłum. Filip Rogalski) 189
9.1. Moje początki 190
9.1.1. Wojsko: pytania znaczące 191
9.1.2. Ekonomia: pierwsze poszukiwania odpowiedzi 191
9.1.3. Psychoanaliza: lekcja interpretacji 192
9.1.4. Psychologia organizacji: nauka metody 194
9.1.5. Zarządzanie: kolejny zwrot w karierze 198
9.2. Ameryka i jej postacie 199
9.3. Badania nabierają kształtu 201
9.4. Nareszcie w terenie 202
9.5. Interpretacja w terenie 204
9.5.1. Przełom: pojawia się sens 205
9.5.2. Badania nakierowane: pościg za kulturą 207
9.6. Po terenie: interpretacja wstecz 208
9.7. Sztuka kodowania 209
9.8. Sztuka i rzemiosło pisania 212
9.9. Na zakończenie 214

ROZDZIAŁ 10. Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania (David M. Boje, Nazanin Tourani) (tłum. Marta Höffner) 215
10.1. Komunikacja przez kulturę 216
10.2. Żywa materialność i metodologia ontologicznego opowiadania 218
10.3. Fizyka kwantowa a praktyka opowiadania 220
10.3.1. Ontologia sprawczego realizmu 222
10.4. Teoria aktora-sieci a żywa materialność praktyk opowiadania 225
10.4.1. Całostka – materialność – onto-historia 226
10.5. Praktyka opowiadania wśród autochtonów a żywa materialność 230
10.5.1. Żywa materialność 230
10.5.2. Czas 234
10.5.3. Przestrzeń 235

Bibliografia 240
Indeks nazwisk 243
Nota o autorach 249

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwo Naukowe PWN
  • ISBN

    9788301206574
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo naukowe pwn
  • Ilość stron

    252
  • Rok wydania

    2012
  • Tematyka

    Humanistyczne
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Badania jakościowe t.1 (sklep TaniaKsiazka.pl)
    57,93 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 57,93 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Badania jakościowe t.1, D59527B1EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki