Zdjęcia produktu


Badania jakościowe t.2, 849FC07DEB (Wydawnictwo Naukowe PWN)

(humanistyczne / 2012 / 288 / Wydawnictwo Naukowe PWN / 9788301206581)
E-booki Wydawnictwo Naukowe PWN
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

66,98 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 66,98 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Badania jakościowe t.2, 849FC07DEB

Tytuł Badania jakościowe t.2 Podtytuł Metody i narzędzia Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20658-1 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 288 Format mobi, epub Spis treści Wprowadzenie. Mnogość metod i narzędzi w badaniach jakościowych (Dariusz Jemielniak) IX

ROZDZIAŁ 1. Studium przypadku (Marta Strumińska-Kutra, Izabela Koładkiewicz) 1
1.1. Podstawowa charakterystyka strategii studium przypadku 2
1.1.1. Czym jest, a czym nie jest strategia studium przypadku? 2
1.1.2. Założenia strategii studium przypadku 5
1.1.3. Typy studiów przypadku 12
1.2. Jak realizować badania z użyciem strategii studium przypadku? 17
1.2.1. Projektowanie badania jako tworzenie łańcucha dowodów 17
1.2.2. Krok pierwszy: czego chcemy się dowiedzieć? 19
1.2.3. Krok drugi: gdzie poszukiwać źrodeł informacji? 20
1.2.4. Krok trzeci: w jaki sposób zdobywać i selekcjonować dane? 23
1.2.5. Krok czwarty: w jaki sposób analizować uzyskane informacje empiryczne? 26
1.2.6. Krok piąty: jak formułować wnioski z badań i pisać raport badawczy? 29
1.3. Wady i atuty użycia strategii studium przypadku 32
1.3.1. Potencjalne ograniczenia i zagrożenia 32
1.3.2. Mocne strony strategii studium przypadku 34
1.4. Podsumowanie 36
sugerowane lektury 37
Bibliografia 37

ROZDZIAŁ 2. Obserwacja (Małgorzata Ciesielska, Katarzyna Wolanik Boström, Magnus Öhlander) 41
2.1. Obserwacja jako metoda 42
2.1.1. Obserwacja a problem badawczy 42
2.1.2. Teren i dostęp do niego 43
2.1.3. Selekcja – co, kogo, gdzie i kiedy obserwować? 44
2.1.4. Role obserwatora 47
2.1.5. Notatki z terenu 48
2.2. Typy obserwacji 50
2.2.1. Obserwacja bezpośrednia uczestnicząca 50
2.2.2. Obserwcja bezpośrednia nieuczestnicząca 53
2.2.3. Obserwacja pośrednia 55
2.3. Podsumowanie 60
sugerowane lektury 65
Bibliografia 65

ROZDZIAŁ 3. Świeże techniki badań terenowych: shadowing (Barbara Czarniawska) 69
3.1. Klasyczna etnografia już nie wystarcza 69
3.2. Shadowing i jego historia 72
3.2.1. Cień dyrektora 74
3.2.2. Na zakupach 76
3.2.3. Lekcja analizy intersekcjonalnej 80
3.3. Shadowing – porównanie z innymi technikami 86
polecane lektury 88
Bibliografia 88

ROZDZIAŁ 4. Podejście biograficzne (Paulina Bednarz-Łuczewska, Michał Łuczewski) 91
4.1. Rozwój badań biograficznych 92
4.2. Metody badań biograficznych 97
4.2.1. Atuty badań biograficznych 99
4.2.2. Ograniczenia badań biograficznych 104
4.3. Podsumowanie 106
rekomendowane lektury 107
Bibliografia 107

ROZDZIAŁ 5. Wywiad w badaniach jakościowych (Svetlana Gudkova) 111
5.1. Typy wywiadów 113
5.2. Przygotowanie wywiadu 120
5.3. Przeprowadzenie wywiadu 123
5.4. Podsumowanie 128
polecane lektury 128
Bibliografia 129

ROZDZIAŁ 6. Badania fokusowe (Katarzyna Gawlik) 131
6.1. Co to są badania fokusowe? 131
6.2. Jak wygląda badanie fokusowe? 135
6.2.1. Planowanie badania: próba badawcza i wybór respondentów 135
6.2.2. Scenariusz badania fokusowego i rola moderatora 139
6.2.3. W studiu fokusowym 142
6.2.4. Kwestie etyczne 145
6.3. Do czego służą badania fokusowe? 146
6.4. Odmiany metody fokusowej 155
6.5. Zamiast podsumowania: jak zadbać o sukces badania fokusowego 161
rekomendowane lektury 162

ROZDZIAŁ 7. Analiza dokumentów zastanych (Michał Łuczewski, Paulina Bednarz-Łuczewska) 163
7.1. Dokumenty w badaniach społecznych 164
7.2. Rodzaje dokumentów 165
7.3. Przykłady zastosowania 165
7.3.1. Formułowanie hipotez i problemów badawczych 166
7.3.2. Eksploracja i opis zjawisk społecznych 168
7.3.3. Wyjaśnienie zjawisk społecznych 173
7.4. Problemy metodologiczne: dokument jako proces społeczny 176
7.4.1. Rzetelność 176
7.4.2. Trafność 181
7.4.3. Trafność i rzetelność 183
7.5. Podsumowanie 184
sugerowane lektury 185
Bibliografia 185

ROZDZIAŁ 8. Analiza dyskursu (Aylin Kunter) (tłum. Marta Höffner) 189
8.1. Tekst 189
8.2. Dyskurs 191
8.3. Wymiary dyskursu 195
8.4. Analiza dyskursu 196
8.5. Przykładowa analiza dyskursu 197
8.6. Zamiast podsumowania 199
rekomendowane lektury 200
Bibliografia 200

ROZDZIAŁ 9. Etnografia wirtualna (Piotr Cichocki, Tomasz Jędrkiewicz, Robert Zydel) 203
9.1. Etnografia jako perspektywa i metoda 203
9.2. Internet: jedna czy sporo przestrzeni? 204
9.3. Etnografia wirtualna: definicja 206
9.4. Użycia etnografii wirtualnej 208
9.5. Analiza treści wizualnych 209
9.6. Obserwacja uczestnicząca 212
9.7. Etyka badań internetowych 214
9.8. Ograniczenia etnografii wirtualnej 215
9.9. Podsumowanie 218
sugerowane lektury 219
Bibliografia 219

ROZDZIAŁ 10. Technologia identyfikacji konstruktów osobistych (Dorota Bourne, Devi A. Jankowicz) (tłum. Marta Höffner) 221
10.1. Psychologia konstruktów osobistych 221
10.2. Najważniejsze atrybuty techniki identyfikacji konstruktów osobistych 228
10.2.1. Przeprowadzanie wywiadu w ramach techniki Rep Grid 229
10.2.2. Temat i części 230
10.2.3. Konstrukty 231
10.2.4. Tworzenie drabiny, tworzenie piramidy 232
10.2.5. Szukanie konstruktów rdzennych i opór wobec zmiany 233
10.3. Aspekt ilościowy i kilka przykładów zastosowań techniki Rep Grid 235
10.4. Przykładowe wykorzystanie techniki identyfikacji konstruktów osobistych 238
10.5. Zamiast podsumowania 239
sugerowane lektury 243
Bibliografia 244

ROZDZIAŁ 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji (Mustafa Özbilgin, Joana Vassilopoulou) (tłum. Marta Höffner) 247
11.1. Ontologia i epistemologia relacyjności w badaniach organizacji 248
11.2. Metody relacyjne: „ja" i refleksyjność badacza 255
11.3. Metody relacyjne: „ja" i okoliczności 257
11.4. Metody relacyjne: „ja" a inny 260
11.5. Metody relacyjne: „ja", inny i okoliczności 261
11.6. Metody relacyjne: inni ludzie 266
11.7. Metody relacyjne: inni ludzie i zjawiska społeczne (organizacyjne) 267
11.8. Metody relacyjne: zjawiska organizacyjne (struktury lub okoliczności) 269
11.9. Podsumowanie 270
polecane lektury 270

Bibliografia 270
Indeks nazwisk 277
Nota o autorach 285

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwo Naukowe PWN
  • ISBN

    9788301206581
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo naukowe pwn
  • Ilość stron

    288
  • Rok wydania

    2012
  • Tematyka

    Humanistyczne
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Badania jakościowe t.2 (sklep TaniaKsiazka.pl)
    66,98 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 66,98 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Badania jakościowe t.2, 849FC07DEB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki