Tytuł Jakość w Agile Podtytuł Zwinna droga do sukcesu Autorzy Karolina Zmitrowicz, Rafał Stańczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20068-8 Rok wydania 2018 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 250 Format mobi, epub Spis treści Przedmowa XI Wstęp XV Podziękowania XII 1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji 1 1.1. Koncepcja zarządzania jakością 1 Koncepcja jakości 1 Zarządzanie jakością 2 Zarządzanie poprzez jakość 3 1.2. Ustalenie procesu zarządzania jakością 4 1.3. Proces transformacji z podejścia konwencjonalnego do zwinnego 12 Kontekst zarządzania jakością 15 Planowanie czynności zapewniania jakości i testowania 16 Postęp prac 17 proces zgłaszania i naprawy defektów 19 1.4. Modele funkcjonowania zespołów – podejście tradycyjne a zwinne 20 Zapewnianie jakości w organizacji 20 Pojedyńczy zespół pracujący nad jednym produktem 20 mnóstwo zespołów pracujących nad jednym produktem 27 2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych 31 2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań 31 Zadania i czynności inżynierii wymagań 34 Śledzenie powiązań 35 2.2. Interesariusze – z kim i dla kogo? 41 Wizja produktu 48 2.3. Metody, a także formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań 51 Historyjki użytkownika 52 Model INVEST 53 Persona 54 Przypadki użycia 57 Prototypy, makiety, szkielety 59 2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek 62 Kontrola jakości 62 Definicja gotowości i ukończenia – kiedy można zacząć, a kiedy już skończyć 64 Walidacja wymagań i współpraca z biznesem – pielęgnacja rejestru towaru 72 2.5. Wsparcie narzędziowe 75 Mapy myśli 75 Modelowanie oprogramowania 76 Modelowanie procesów biznesowych 77 Prototypowanie 78 Narzędzia wspierające pracę grupową 81 3. Budowanie strategii testów w organizacji 87 3.1. Strategia na poziomie organizacji 87 3.2. Polityka i ogólna strategia testów 87 3.3. Poziomy testów 88 Pojęcie weryfikacji i walidacji 88 poziomy testów 88 3.4. Piramida testów w Agile 92 3.5. Koncepcja kwadrantów testowych 96 3.6. Rozmaite podejścia do testowania 98 Testowanie oparte na ryzyku 99 Testowanie oparte na modelach 101 3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury 109 TDD 109 BDD, SBE, ATDD… 112 Mikroserwisy 118 3.8. Zarządzanie ryzykiem – techniki i metody 121 klasyczne zarządzanie ryzykiem 123 Plan zarządzania ryzykiem 124 Zwinny cykl zarządzania ryzykiem 125 Identyfikacja ryzyk w projektach zwinnych 126 Wartość zarządzania ryzykiem 129 Strategie reakcji na ryzyko 130 3.9. Strategia automatyzacji 131 Cel automatyzacji 132 Co warto i można automatyzować 132 Problemy związane z automatyzacją 134 wykorzystanie narzędzi 135 Wprowadzanie nowych narzędzi w organizacji 135 Weryfikacja zakładanej koncepcji 136 Analiza porównawcza 137 3.10. Dokumentacja testów – szablony i korzystne praktyki 140 3.11. Organizacja pracy w zespole 148 Wartości wspierające pracę zespołową 148 Praca w parach 150 Praca w zespołach rozproszonych 153 3.12. Wsparcie narzędziowe 156 Narzędzia wspierające pracę grupową 156 Narzędzia wspierające planowanie prac 156 Inne narzędzia 156 4. Planowanie testów w projekcie 159 4.1. Testowanie w projekcie 159 4.2. Organizacja i model pracy 160 Przygotowanie modelu 161 Budowa repozytorium scenariuszy testowych 161 Przepływ pracy dla scenariuszy testowych 163 Planowanie działań testowych 164 4.3. Realizacja kampanii testowej 165 4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej 168 Raporty z procesów zarządzania jakością 169 4.5. Środowiska i dane testowe 170 4.6. Wsparcie narzędziowe 174 Narzędzia do zarządzania wiedzą 174 Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami 175 Narzędzia do zarządzania testami 177 Narzędzia wspierające planowanie prac 183 Narzędzia wspierające pracę grupową 183 5. Technologiczne zapewnienie jakości 185 5.1. Pojęcie długu technicznego 185 5.2. Standardy budowania kodu 189 5.3. Testy jednostkowe 194 Raportowanie z testów automatycznych 197 5.4. Statyczna analiza kodu 200 5.5. Przeglądy/inspekcje kodu 202 5.6. Agile a DevOps 205 Praktyki pracy ciągłej 208 5.7. Wsparcie narzędziowe 212 Zintegrowane środowisko programistyczne 212 Repozytoria kodu źródłowego 213 Narzędzia do testów jednostkowych 214 Narzędzia do raportowania pokrycia kodu testami jednostkowymi 214 Narzędzia do analizy statycznej 214 Narzędzia do budowania wersji 216 6. Testowanie wartości biznesowej towaru 219 Testy eksploracyjne 219 Zarządzanie testami oparte na sesjach 221 Inne rodzaje testów 224 6.1. Retrospekcja postępu prac 238 6.2. Wsparcie narzędziowe 245 Raportowanie z SBTM 245 Narzędzia wspierające testy na wielu oglądarkach i systemach operacyjnych 245 7. Utrzymanie towaru 249 7.1. Zarządzanie incydentami 249 7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji 252 Analiza przyczyn źródłowych problemu wraz z sugestią procesu naprawczego 257 7.3. Wsparcie narzędziowe 260 Narzędzia wspierające RCA 260 Narzędzia do monitoringu wsparcia produkcji 262 Narzędzia do zarządzania wiedzą 263 Wspólne tworzenie dokumentów 264 Tablice kanbanowe 265 8. Ciągłe zapewnienie jakości 269 Zwinne myślenie 269 8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości 271 8.2. Uniemożliwianie występowaniu problemów 272 Techniki i metody zapewniania jakości 276 Monitoring 278 8.3. Wsparcie narzędziowe 280 Narzędzia do monitoringu infrastruktury i systemów IT 280 9. Należycie. Lepiej. Szczególnie prawidłowo. Ulepszone zarządzanie jakością w Agile 283 9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz marki 283 Ewangelista zapewniania jakości 283 Zwinne gildie. Model Spotify 286 9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę? 289 Szkolenia i certyfikacje 289 Coaching 296 Meetupy – cykliczne spotkania społeczności 298 Idea open space 303 Konferencje 305 Podsumowanie 311 Manifest zwinnego zarządzania jakością 311 Praktyki zwinnego zarządzania jakością 312 Bibliografia 315 Spis rysunków 319 Spis tabel 325
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jakość w agile. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.