Jak kupujesz różnorodne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów albo butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć artykułów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są jednakowo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast nakłaniać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie posiadają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści wytwarzać.
Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, odnajdziesz w niej mocne wskazówki wspierające komunikację zróżnicowanych działań. Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, odszukasz inspirację, jak przekazywać efektywnie treści. Jeśli występujesz nieraz w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, żeby wszyscy Cię słuchali. To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo inicjuje się… od końca świata.
Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Czasem opisuje je w książkach, jego „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej Książki Roku. Innym razem opowiada historie porywając tłumy – jego wystąpień można posłuchać na największych polskich i zagranicznych konferencjach. Onet wymienił go jako jedną z 50 czołowych osobowości polskiego internetu. Jednak przede wszystkim pomaga swym klientom opowiadać ich historie – od 2000 roku prowadzi producenta, która zajmuje się budowaniem silnych marek.
bezpłatny fragment:
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Narratologia, AZ#C00D32B1EB/DL-ebwm/mobi. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.