Tytuł Wycena przedsiębiorstwa Podtytuł Podejście scenariuszowe Autor Karolina Daszyńska-Żygadło Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18247-2 Rok wydania 2015 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 268 Format mobi, epub Spis treści Wstęp 7 1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa 13 1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i kanon wartości 13 1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa 18 1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny 18 1.2.2. Dochodowe metody wyceny 20 1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych 23 1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych 23 1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe 24 1.3.3. Koszt i struktura kapitału 25 1.3.4. Wartość rezydualna 32 1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa 36 1.4.1. Identyfikacja nośników wartości 36 1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży 41 1.4.3. Operacyjna marża zysku 44 1.4.4. Inwestycje 45 1.4.5. Okres wzrostu wartości 46 1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością 49 1.6. Shareholder Value Added (SVA) 51 2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia 56 2.1. Strategia przedsiębiorstwa 56 2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa 58 2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej 58 2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia 58 2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego 63 2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa 67 2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa 73 2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 80 2.5. Proces życia przedsiębiorstwa 83 3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny 88 3.1. Cykl prognozowania 88 3.1.1. Metoda i reguła prognozowania 88 3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania 89 3.2. Rola prognoz sprzedaży 94 3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży 96 3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży 98 3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży 100 3.6. Metoda scenariuszy 105 3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości wykorzystania 105 3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy 111 3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem 115 4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe 121 4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny 121 4.2. Procedura wyceny zaimplementowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku 126 4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia i ocena ich oddziaływania 128 4.2.2. Analiza branży browarniczej 136 4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego 136 4.2.2.2. Mapa grup strategicznych 144 4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA 146 4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA 150 4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA 153 4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży 168 4.2.7. Budowa modelu wyceny 172 4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA 179 4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach 197 4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach 217 4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę 239 Zakończenie 242 Literatura 245 Spis rysunków 254 Spis tabel 256 Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych 259 Indeks 265
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wycena przedsiębiorstwa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.