Android jest aktualnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego także możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia przenośne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników.
Książka dedykowana jest dla osób pragnących samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia przenośne, które są znacząco inne niż komputery stacjonarne, i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych elementów programowych i sprzętowych. Publikacja stanowi kompletny przewodnik opisujący sposób przygotowania środowiska pracy, komponenty składowe projektu Android, części interfejsu, baz informacji, komunikacji z zastosowaniem sieci Internet oraz sposób uruchamiania aplikacji na urządzeniach wirtualnych i rzeczywistych.
Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami), tak żeby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą podczas uruchamiania aplikacji mobilnej. Druga część posiada przykłady demonstrujące obszerne spektrum możliwości maszyn mobilnych z system Android.
Aby móc skorzystać z książki, należy:
– Znać podstawy programowania w języku Java;
– mieć podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji;
– Znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse.
Czytelnik samodzielnie nauczy się:
– Jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację przenośną z systemem Android;
– Jakie są podstawowe komponenty składowe aplikacji przenośnej (m.in. Aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści);
– W jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (proces życia); – W jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji;
– W jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts); – W jaki sposób przygotowywać rozmaitego typu zasoby (dane, grafika) dla własnej aplikacji;
– W jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite;
– W jaki sposób z użyciem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy informacji SQLite;
– W jaki sposób wytwarzać rozbudowaną grafikę 2D i elementy grafiki 3D;
– W jaki sposób skonfigurować i użyć emulator urządzenia przenośnego – AVD.
gratisowy fragment:
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Android w praktyce. projektowanie aplikacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.