Tytuł Marketing usług turystycznych Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-16864-3 seria TURYSTYKA Rok wydania 2007 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 216 Format epub, mobi Spis treści WSTĘP Aleksander Panasiuk 9 ROZDZIAŁ 1. KONCEPCJA MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk 13 1.1. Istota, zasady i cele marketingu 13 1.2. Obszary badawcze marketingu usług 15 1.3. Usługa jako towar 17 1.4. Koncepcje marketingu usług 19 Pytania i zadania 22 Literatura zalecana 23 ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH 24 2.1. Istota rynku usług turystycznych Dawid Milewski 24 2.2. Podmioty rynku usług turystycznych Dawid Milewski 33 2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce Dawid Milewski 38 2.4. Orientacje rynkowe Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk 41 Pytania i zadania 44 Literatura zalecana 44 ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Maja Jedlińska 45 3.1. Klienci usług turystycznych 46 3.2. Cykl zakupu 51 3.2. Kryteria i procedury segmentacji rynku 56 Pytania i zadania 61 Literatura zalecana 61 ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE 62 4.1. Przesłanki zastosowania marketingu w turystyce Aleksander Panasiuk 62 4.2. Marketing mix w turystyce Aleksander Panasiuk 65 4.3. Marketing terytorialny w turystyce Beata Meyer 70 Pytania i zadania 73 Literatura zalecana 73 ROZDZIAŁ 5. Towar NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH 74 5.1. Istota towaru turystycznego Agnieszka Lewandowska 74 5.2. Usługa turystyczna jako produkt Agnieszka Lewandowska 77 5.3. Rodzaje produktów turystycznych Agnieszka Lewandowska 79 5.4. Proces życia artykułu turystycznego Agnieszka Lewandowska 82 5.5. Jakość usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 86 5.6. Marka turystyczna Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 88 Pytania i zadania 91 Literatura zalecana 92 ROZDZIAŁ 6. Wartość USŁUG TURYSTYCZNYCH 93 6.1. Istota i rodzaje cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 93 6.2. Koncepcje ustalania cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 95 6.3. Strategie cenowe w turystyce Adam Pawlicz 99 Pytania i zadania 104 Literatura zalecana 107 ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daniel Szostak 106 7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych 106 7.2. Kanały dystrybucji w turystyce 107 7.3. System dystrybucji usług turystycznych 110 7.4. Dystrybucja a sprzedaż usług turystycznych 113 7.5. Rola lokalizacji w dystrybucji turystycznej 114 7.6. Innowacyjne kanały dystrybucji usług turystycznych 115 Pytania i zadania 120 Literatura zalecana 121 ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daria Jaremen 122 8.1. System komunikacji z rynkiem w turystyce 122 8.2. Reklama usług turystycznych 128 8.3. Sprzedaż osobista usług turystycznych 130 8.4. Instrumenty promocji dopełniającej 136 8.5. Public relations w turystyce 140 Pytania i zadania 145 Literatura zalecana 145 ROZDZIAŁ 9. PERSONEL TURYSTYCZNY Anna Tokarz 146 9.1. Rola personelu w marketingu turystycznym 146 9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce 154 9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce 156 Pytania i zadania 163 Literatura zalecana 163 ROZDZIAŁ 10. BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Małgorzata Januszewska 164 10.1. Istota badań marketingowych 164 10.2. Źródła danych używane w badaniach 170 10.3. Metody i techniki badań marketingowych 176 Pytania i zadania 180 Literatura zalecana 180 ROZDZIAŁ 11. STRATEGIE RYNKOWE W TURYSTYCE Daniel Szostak 181 11.1. Istota i klasyfikacja strategii rynkowych 181 11.2. Typy strategii rynkowych w turystyce 184 11.3. Podstawowe typy strategii marketingowych w turystyce 190 11.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego 196 Pytania i zadania 199 Literatura zalecana 200 BIBLIOGRAFIA 201 SŁOWNICZEK Daniel Szostak 207 INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz 213
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing usług turystycznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.