Tytuł Kreowanie danych. Media relations Autor Wojciech Jabłoński Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17727-0 Rok wydania 2006 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 180 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 9 ROZDZIAŁ 1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR 27 1.1. Miejsce relacji: organizacja-media w strategii public relations 28 1.2. Media - pośrednik i świadek 30 1.3. Media - konieczne nagłośnienie a konkurencja na rynku informacyjnym 31 1.4. Media a system społeczno-polityczny 32 1.5. "Wolne media" - znaczenie terminu dla dziennikarza i specjalisty w dziedzinie public relations 34 1.6. Media - kreator sytuacji kryzysowych ("dziennikarstwo śledcze") 36 Zadania kontrolne 38 Zalecana literatura 39 ROZDZIAŁ 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations–dziennikarz 40 2.1. Dominujący paradygmat badań 40 2.2. Modele "pośredniczenia" 41 2.3. Modele: dwukierunkowy asymetryczny i dwukierunkowy symetryczny 44 2.4. Właściwy model media relations 46 Zadania kontrolne 49 Zalecana literatura 49 ROZDZIAŁ 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym 50 3.1. Demokracja - środowisko wspólne dla wolnej prasy i public relations 50 3.2. Kompetencje "czwartej władzy" 52 3.3. Normatywne ujęcie funkcji mediów w systemie liberalno-demokratycznym 54 3.4. Zderzenie założeń teorii "czwartej władzy" z rzeczywistością 57 3.5. Potrzeba profesjonalizmu wśród podmiotów rynku informacyjnego 58 3.6. Ewolucja pozycji mediów w kierunku "czwartej władzy" 60 3.7. Archaiczność koncepcji "czwartej władzy" 63 Zadania kontrolne 64 Zalecana literatura 64 ROZDZIAŁ 4. News a pseudowydarzenie 65 4.1. News (news story) 65 4.2. Podstawowe typy newsów 69 4.3. News jako efekt "negocjacji" 70 4.4. Gromadzenie i przetwarzanie danych 72 4.5. Pseudowydarzenie (pseudo-event) 75 4.6. Pseudoeksperci (pundits) 77 Zadania kontrolne 78 Zalecana literatura 78 ROZDZIAŁ 5. Znaczące uwarunkowania politycznych media relations 79 5.1. Polityczne media relations 79 5.2. Ustalanie medialnego "porządku dnia"/"porządku rzeczy" (media agenda setting) 80 5.3. "Wartości" przekazu medialnego (news values) 82 5.4. Medialny serwis informacyjny jako inforozrywkowe widowisko (news show) 84 5.5. "Dziennikarska perspektywa" (the angle) 85 5.6. System stałych korespondentów (the beat system of reporters) 86 Zadania kontrolne 87 Zalecana literatura 87 ROZDZIAŁ 6. Narzędzia i techniki komunikowania wykorzystywane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations 88 6.1. Konieczność dopasowania działań PR do wymagań dziennikarza 88 6.2. Specjalista w dziedzinie politycznych public relations jako właściwy nadawca przekazu medialnego 90 6.3. Strategia media relations 91 6.4. Kontaktowa baza danych (mailing list) 91 6.5. Wycinki prasowe (press clippings/press cuttings) 92 6.6. Kreowanie pseudowydarzeń 93 6.7. Sugerowanie interpretacji "wydarzeń"(poza framing) 96 6.8. Wywoływanie "dyskusji" wśród pseudoekspertów (spin doctoring) 96 6.9. Ocena projektu komunikacyjnego 97 Zadania kontrolne 98 Zalecana literatura 99 ROZDZIAŁ 7. Studium przypadku: pierwsza wojna w Zatoce Perskiej - rok 1991 100 7.1. Geneza politycznego public relations czasu wojny 100 7.2. Kontekst komunikacyjny 107 7.3. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu 108 7.4. "Wojna telewizyjna" (TV war) 109 7.5. Pseudowydarzenia 110 7.6. Pseudoeksperci pierwszej wojny w Zatoce Perskiej 121 7.7. Konkluzja 122 Zadania kontrolne 123 Zalecana literatura 125 ROZDZIAŁ 8. Studium przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej - rok 2003 126 8.1. Kontekst komunikacyjny 126 8.2. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu 127 8.3. Pseudowydarzenia 127 8.4. Pseudoeksperci drugiej wojny w Zatoce Perskiej 138 8.5. Konkluzja 140 Zadania kontrolne 141 Zalecana literatura 143 ROZDZIAŁ 9. Polityczne media relations w Polsce - ocena wydajności 144 9.1. Kampania prezydencka 2005 r. - przejawy politycznych media relations 146 9.2. Kampania negatywna - "czarny PR" czy "czarna propaganda"? 146 9.3. Hasła i cytaty prasowe (soundbites) 150 9.4. Jakość politycznych pseudowydarzeń (konwencje, konferencje prasowe, wyjazdy kandydatów "w teren") 152 9.5. Poziom zintegrowania kampanii: reklamowej i public relations 155 9.6. Sondaże przedwyborcze a poziom media relations 157 9.7. Kampania dostatecznie "medialna" 159 Zadania kontrolne 160 Zalecana literatura 160 Zakończenie 161 Słowniczek najważniejszych terminów 167 Bibliografia 172 Indeks 177
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kreowanie informacji. media relations. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.