Tytuł Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną Podtytuł Programy i metody Autor Hanna Olechnowicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17661-7 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 420 Format mobi, epub Spis treści Wstęp do wydania drugiego 7 Wstęp do wydania pierwszego 11 CZĘŚĆ I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną 13 1. List jako łącznik między dzieckiem wychowywanym w zakładzie a jego rodziną 15 2. Fotografia – komponent pośredniczący w kontaktach pomiędzy rodzicami a dziećmi 31 3. Dziecko jako strona obdarzająca w kontaktach z rodzicami 56 4. Rozmowy diagnostyczno-terapeutyczne o rodzinie dziecka 66 CZĘŚĆ II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby zasadniczej 73 5. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą 75 6. Przeciwdziałanie niepohamowanej impulsywności przez zrytualizowany kontakt zasadniczy z nauczycielem 93 7. Przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy 118 8. Wygłaszanie tekstów mówiących o własnej osobie jako metoda kształtowania uspołecznienia, asertywności i płynności wymowy 132 9. Wypowiadanie własnych uczuć jako pomoc w kierowaniu sobą 147 CZĘŚĆ III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela 171 10. Malowanie palcami na wspólnym arkuszu 173 11. Lepienie na wspólnym terytorium 212 12. Kombinacje krajobrazowe w piaskownicy 219 13. Współdziałanie w diadach przedstawione w teatrzyku kukiełkowym 226 CZĘŚĆ IV. Zabawy sprzyjające socjalizacji w drobnych grupach rówieśniczych 253 14. Rola zabawy w rozwoju wysokogatunkowym człowieka 255 15. Spontaniczne, niekierowane zabawy w grupach czteroosobowych 266 16. Wspólne zabawy dzieci upośledzonych i normalnych w grupach czteroosobowych 303 17. Różnicowanie się ról społecznych w pięcioosobowych grupach młodzieży 318 18. Sesje klubowe dla pięcioosobowych grup dziewcząt wychowywanych w zakładzie 341 19. Wychowanek instruktorem w pięcioosobowej grupie dziewcząt głębiej upośledzonych umysłowo 353 CZĘŚĆ V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci 373 20. Założenia teoretyczne kształcenia twórczej, samorzutnej aktywności uczniów 375 21. Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głębiej upośledzonych umysłowo 383 22. Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem 394 Podsumowanie 406 Arkusz zapisu programu socjalizacji 415 Kwestionariusz „Sytuacja osobista i społeczna dziecka" 416
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.