Tytuł Rutyny organizacyjne w zarządzaniu z perspektywy procesualnej Autor Zofia Patora-Wysocka Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-22297-0 Rok wydania 2019 Wydanie 1 ilość stron 226 Format mobi, epub Spis treści Wprowadzenie 7 Rozdział 1 – Koncepcja działań społecznych w wybranych teoriach nauk o zarządzaniu 15 1.1. Działania społeczne w wybranych koncepcjach konwencjonalnych 15 1.1.1. Mechanicystyczne inspiracje projektowania działań społecznych w naukach o zarządzaniu 15 1.1.2. Rozumienie działań społecznych w nurcie konwencjonalnym 18 1.2. Działania w orientacji strukturalistyczno-funkcjonalistycznej 22 1.2.1. Metafory organicystyczne. Działania jako fakty społeczne 22 1.2.2. Kierunek funkcjonalno-strukturalny w zarządzaniu. Działania społeczne w woluntarystycznej teorii działania 25 1.3. Działania społeczne w perspektywie interakcjonistycznej 29 1.3.1. Perspektywa interpretatywno-symboliczna w zarządzaniu 29 1.3.2. Akt działania w inspiracjach pragmatycznych. Prymat zdarzeniowości i sytuacyjność działań społecznych 31 1.3.3. Działania intersubiektywne 36 1.4. Działania społeczne w nurtach krytycznych w naukach społecznych i naukach o zarządzaniu 38 1.4.1. Działania społeczne w perspektywie krytycznej 38 1.4.2. Działania społeczne uwikłane w język 41 1.5. Działania społeczne w nurtach rdzennych orientacji procesualnej 43 1.5.1. Praktyka uwarunkowana poprzez habitus 43 1.5.2. Dualność struktury i działania – odtwarzanie powszednich praktyk 46 1.5.3. Koncepcja praktyk pozajęzykowych, porządku poręcznego i społecznego w programie teoretycznym Margaret Archer 49 1.6. Podstawy poznawcze teorii działań społecznych w zarządzaniu – podsumowanie 54 Rozdział 2 – Orientacja procesualna w naukach o zarządzaniu 57 2.1. Podejście procesualne w zarządzaniu 57 2.2. Rutyny organizacyjne jako kategorie procesualne 63 2.3. Rutyny organizacyjne i refleksyjność 68 2.3.1. Rola refleksyjności w działaniach codziennych z punktu widzenia zmiany praktyki 70 2.3.2. Dyskurs, komunikacja i interakcje w rutynowych działaniach rutynowych 72 2.3.3. Kontekst sytuacyjny w odniesieniu do działań refleksyjnych i codziennych 74 2.4. Rutyny i wiedza w organizacji 79 2.4.1. Rutyny i uczenie się organizacyjne w perspektywie procesualnej a analogie, metoda prób i błędów 82 2.4.2. Rola wspólnego rozumienia w procesie odtwarzania praktyki w organizacjach 84 2.4.3. Komunikacja i rola dyskursu 87 2.5. Rola artefaktów i technologii w odtwarzaniu rutyn 89 2.6. Rutyny organizacyjne jako komponenty cząstkowe umiejętności organizacji 93 2.7. Koncepcja emergencji rutyn organizacyjnych 94 2.8. Procesy instytucjonalizacji praktyk i rutyn 98 2.9. Współtworzenie wartości w perspektywie procesualnej 101 2.10. Prymat praktyki i rutyn w orientacji procesualnej nauk o zarządzaniu – podsumowanie 105 Rozdział 3 – Metodologia i organizacja badań 109 3.1. Założenia badawcze 109 3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych 113 3.3. Metodyka jakościowych badań empirycznych 129 Rozdział 4 – Instytucjonalizacja działań spontanicznych – aspekty zmienności praktyki. Rezultaty badań 135 4.1. Zagadnienia wprowadzające do badań własnych 135 4.2. Czynniki dynamizujące i inhibitujące zmienność praktyki przedsiębiorstw 136 4.3. Wnioski z badań ilościowych. Kierunki pogłębionej analizy jakościowej 148 4.4. Instytucjonalizacja działań spontanicznych i deinstytucjonalizacja praktyki 151 4.5. Współtworzenie wartości w odtwarzaniu praktyki organizacyjnej 164 4.6. Działania refleksyjne i rutynowe w procesie instytucjonalizacji nowej praktyki 171 4.7. Podsumowanie 178 Rozdział 5 – Rola powszednich działań w zarządzaniu przedsiębiorstwem 183 5.1. Kilka uwag z perspektywy procesualnej w zarządzaniu 183 5.2. Implikacje teoretyczne 185 5.3. Implikacje empiryczne i ergonomiczne 190 Aneks – Dyspozycje do wywiadów 203 Bibliografia 207 Spis tabel i rysunków 225
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rutyny organizacyjne w zarządzaniu z perspektywy procesualnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.