Tytuł Windows 10. Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych Autor Dawid Borycki Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18481-0 Rok wydania 2015 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 574 Format mobi, epub Spis treści Od Autora 9 1. Wprowadzenie do programowania uniwersalnych aplikacji dla platformy Windows 11 1.1. Programowanie uniwersalnych aplikacji wieloplatformowych 11 1.2. Przygotowanie środowiska pracy 13 1.3. Modele programowania aplikacji UWP 13 1.3.1. C#/XAML 14 1.3.2. VB/XAML 20 1.3.3. C++/XAML 22 1.3.4. JS/HTML/CSS 25 1.4. Opis struktury projektu 30 1.5. Podsumowanie 37 2. Programowanie asynchroniczne 38 2.1. Wprowadzenie 38 2.2. Model programowania wielowątkowego uniwersalnych aplikacji Windows 39 2.3. Uzasadnienie zapotrzebowania wykorzystania wątków 41 2.4. Wątki robocze i współdzielony dostęp do części interfejsu użytkownika 46 2.5. Przerywanie działania wątków roboczych 51 2.6. Modyfikatory async i await 58 2.7. Raportowanie postępu operacji asynchronicznej 63 2.8. Zaimplementowane mechanizmy zrównoleglania kodu 69 2.9. Klasa DispatcherTimer 79 2.10. Synchronizacja wątków 82 2.11. Podsumowanie 87 3. XAML i projektowanie interfejsu użytkownika 88 3.1. Wprowadzenie 88 3.2. Przestrzenie nazw 89 3.3. Wyraźniki, właściwości i właściwości 91 3.4. Zdarzenia 98 3.5. Propagacja zdarzeń 108 3.6. Rozszerzenia pokaźników i wiązanie parametry kontrolek 113 3.7. Parametry dołączane 124 3.8. Pozycjonowanie elementów wizualnych 125 3.8.1. StackPanel 125 3.8.2. Grid 127 3.8.3. RelativePanel 129 3.9. Podsumowanie 131 4. Formatowanie kontrolek 132 4.1. Wprowadzenie 132 4.2. Deklaracja i definicja stylu 132 4.3. Zwiększanie styli i szablony kontrolek 138 4.4. VisualStateManager 143 4.5. Wyzwalacze stanów wizualnych 149 4.6. Zasoby aplikacji i słowniki zasobów 153 4.7. Automatyczne tworzenie i stosowanie styli, a także szablonów kontrolek 158 4.8. Domyślne style kontrolek i plik generic.xaml 159 4.9. StyleSelector 177 4.10. Przykładowy projekt – Kalkulator 181 4.11. Podsumowanie 193 5. Animacje, efekty przejść, transformacje afiniczne i przekształcenia 3D 194 5.1. Wprowadzenie 194 5.2. Biblioteka animacji 194 5.2.1. Efekty przejść 195 5.2.2. Efekty animacji 199 5.3. Dynamiczna konfiguracja i kontrola scenorysu 205 5.4. Tworzenie własnych efektów animacji 209 5.4.1. DoubleAnimation 209 5.4.2. ColorAnimation 214 5.4.3. PointAnimation 217 5.5. Nieliniowa modyfikacja animowanych własności 220 5.6. KeyFrames – definiowanie stanów pośrednich animacji 223 5.7. Matematyczne podstawy transformacji kontrolek i klasa MatrixTransform 224 5.8. Przekształcenia kontrolek w trzech wymiarach 231 5.9. Efekty przejść pomiędzy stanami wizualnymi 236 5.10. Blend i projektowanie animacji 241 5.11. Podsumowanie 246 6. Przegląd podstawowych kontrolek 247 6.1. Wprowadzenie 247 6.2. Kontrolki typu AppBar 247 6.3. AutoSuggestBox i PasswordBox 256 6.4. ToggleSwitch i ToggleButton 264 6.5. ComboBox i ListBox 268 6.6. ProgressBar i ProgressRing 272 6.7. ScrollViewer 275 6.8. DatePicker, TimePicker 279 6.9. CalendarDatePicker, CalendarView 283 6.10. Flyout, MenuFlyout, a także PickerFlyout 289 6.10.1. Flyout 289 6.10.2. MenuFlyout 295 6.10.3. PickerFlyout 301 6.11. Podsumowanie 304 7. Zaawansowane kontrolki i zaimplementowane mechanizmy systemu Windows 10 305 7.1. Wprowadzenie 305 7.2. Kontrolka Image i detekcja twarzy 305 7.3. InkCanvas i rozpoznawanie pisma 314 7.4. WebView i serwisy sieciowe 318 7.4.1. WebView i serwis Google Maps 318 7.4.2. Deserializacja obiektów JSON 323 7.5. MapControl i odczytywanie lokalizacji 332 7.6. SemanticZoom i wiązanie informacji z kontrolkami 337 7.7. MediaElement i syntezacja mowy 347 7.8. Dostęp do warstwy sprzętowej 351 7.9. Podsumowanie 360 8. Gesty i ich programowa obsługa 361 8.1. Wprowadzenie 361 8.2. Warianty gestów dotykowych 361 8.3. Programowa obsługa gestów 362 8.3.1. Zdarzenia myszy 362 8.3.2. Zdarzenia manipulacji 368 8.4. Niskopoziomowa obsługa gestów i klasa GestureRecognizer 378 8.5. Podsumowanie 384 9. Proces życia, aktywacja aplikacji, a także serwisy aplikacji 385 9.1. Wprowadzenie 385 9.2. Cykl życia aplikacji i zapisywanie ustawień aplikacji 385 9.3. Aktywacja aplikacji zainstalowanych w systemie 391 9.4. Aktywacja aplikacji systemowych 403 9.5. Serwisy aplikacji i interfejs IBackgroundTask 409 9.6. Podsumowanie 420 10. Rozszerzenia SDK i programowanie adaptywne 421 10.1. Wprowadzenie 421 10.2. Rdzeń platformy (.NET Core) 421 10.3. Zwiększenia SDK 422 10.4. Tworzenie widoków przeznaczonych specyficznej platformie 427 10.5. Podsumowanie 429 11. Nawigacja pomiędzy widokami i wzorzec architektoniczny MVVM 430 11.1. Wprowadzenie 430 11.2. Warianty nawigacji 430 11.3. Pivot 431 11.4. Hub 439 11.5. Programowa kontrola nawigacji z zastosowaniem metod klasy Frame 448 11.6. Obsługa przycisku Wstecz 460 11.7. Zapisywanie stron w pamięci podręcznej 463 11.8. Animowanie przejść pomiędzy widokami 464 11.9. Stos odwiedzonych widoków 468 11.10. Kontrolka SplitView i wzorzec architektoniczny MVVM 476 11.10.1. Klasy pomocnicze 478 11.10.2. Implementacja modeli 481 11.10.3. Obiekty rodzaju ViewModel 486 11.10.4. Widoki aplikacji 490 11.11. Podsumowanie 504 12. Baza informacji SQLite 505 12.1. Wprowadzenie 505 12.2. Instalacja narzędzi i konfiguracja projektu 505 12.3. Tworzenie bazy informacji, tabeli i operacje rodzaju CRUD 508 12.4. Podsumowanie 511 13. Dynamiczne kafelki, notyfikacje i centrum akcji 512 13.1. Wprowadzenie 512 13.2. Dynamiczne kafelki 512 13.3. Pomocnicze kafelki 525 13.4. Notyfikacje typu toast i centrum akcji 532 13.5. Scenariusze notyfikacji 544 13.6. Interaktywne notyfikacje 546 13.7. Wysyłanie notyfikacji z tła 560 13.8. Podsumowanie 564 Zakończenie 566 Dodatek. Instalacja środowiska Visual Studio 2015 Enterprise 567 Wprowadzenie 567 cykl instalacji 567 Podsumowanie 569 Indeks 571
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Windows 10. programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.