Chiny są obecne we wszelkich branżach i sektorach, a także w wielu aspektach naszego życia. Stało się tak za sprawą przełomowego wzrostu gospodarczego ostatnich dekad i dokonującej się na naszych oczach rewolucji technicznej.
W Polsce rosnące znaczenie Chin na świecie jest często przyjmowane z niedowierzaniem albo zaskoczeniem, radykalną krytyką albo bezkrytycznym entuzjazmem. Dla przedsiębiorców XXI wieku Azja nie jest już kwestią wyboru, lecz oznacza konieczność wejścia w kontakt z tamtejszym biznesem, co bez poznania i zrozumienia wschodniej kultury, norm i wartości, instytucji, stylu prowadzenia biznesu i wyzwań z nimi związanych jest skazane na fiasko.
Można tę wiedzę zdobywać poprzez własne doświadczenia i uczenie się na błędach, co – jak wiadomo – bywa kosztowne, czasochłonne, a choćby bolesne. Żeby ułatwić przedsiębiorcom realizację biznesowych celów, autor przeprowadził wywiady z 20 ludźmi z różnych branż, którzy w ostatnich latach wypłynęli na chiński ocean.
Moich rozmówców (Atlas, Bartosiak, Bielewicz, Domarecki, Dzikowicz, Falicki, Góralczyk, Jakimiuk, Janik, Komasa, Miszkiewicz, Orzechowski, Piątkowski, Sosnowski, Tarnowski, Wielondek, Zieliński, Ziółek, Zwoliński, Żyznowski) łączy świadomość pokaźnego wyzwania, do którego potrzeba głowy, charakteru, a czasem także wiary.
Zderzyli się oni z rzeczywistością Państwa Środka i przeszli pozytywnie tę weryfikację, stając się mistrzami w swych dziedzinach. Dzisiaj chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami, odpowiadając na pytania: • W jaki sposób rozmawiać z Chińczykami? • Co akcentuje chiński styl prowadzenia biznesu? • Czym różni się chińska etykieta biznesowa od europejskiej? • Na jakie wyzwania należy się przygotować, wchodząc na rynek chiński? • Jakie są upodobania chińskich konsumentów? • Czego spodziewają się w relacjach Polska-Chiny? • Jaki wpływ wywrą Chiny na świat, Europę, Polskę, poszczególne branże i sektory? Książka Biznes w Chinach jest nie tylko kompendium funkcjonalnej wiedzy o Państwie Środka i prowadzonym w nim biznesie, lecz także kroniką zmian ostatnich dekad i zapowiedzią przyszłości.
Polecamy ją każdemu, kto prowadzi biznes w Chinach, planuje nawiązać współpracę z Chińczykami albo styka się z nimi w swej pracy. Książka zainteresuje również wszystkich interesujących świata, typowo pozaeuropejskiego – otwierającego zupełnie świeże możliwości i stawiającego nowe wyzwania.
Radosław Pyffel – prezes marki konsultingowej Blue Dragon, ekspert Instytutu Sobieskiego ds. Polityki międzynarodowej i Azji. W latach 2016–2018 członek Rady Dyrektorów Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB) w Pekinie (z ramienia RP).
Był pełnomocnikiem zarządu PKP Cargo ds. Rynków Jedwabnego Szlaku (2018–2020) i przedstawicielem wielu polskich i europejskich firm w Chinach i Azji Wschodniej. Absolwent socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (2001 r.), studia ukończył z najwyższą oceną.
Stypendysta polskiego MEN na czołowych chińskich uczelniach, m.in. Na Uniwersytecie Sun Yat Sena w Kantonie i Uniwersytecie Pekińskim. Przebywał także na stypendium językowym na Tajwanie. Włada językiem chińskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
W 2004 roku przyjęty z wyróżnieniem do Szkoły Nauk Społecznych i nominowany do nagrody Prezesa PAN. Autor kilku książek dotyczących Chin i Azji, m.in. Chiny w roku olimpiady (2008), Chińska ruletka i co dalej? (2008).
Wykładowca m.in.: Akademii Leona Koźmińskiego, Collegium Civitas, okazjonalnie Uniwersytetu Jagiellońskiego i autor programów edukacyjnych poświęconych Azji, w tym „Chiński biznes” i „Azjatycki Wiek”.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biznes w chinach. jak odnieść sukces w chińskim świecie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.