Wszyscy codziennie opowiadamy historie Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to znakomity sposób na to, żeby w zwięzły sposób przekazać dane pokaźne, optymalne i – co stanowczo ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni.
Co jednak zrobić, żeby z atrakcyjnej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki. Wykorzystaj moc storytellingu Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, żeby zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, należycie wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić intrygujący toast weselny.
Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść oraz uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. także proste ćwiczenia, które usprawniają użytkowanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje ponadto dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i prezentuje, co robić, aby ich uniknąć.
Przygotowanie intrygującej opowieści Co decyduje o potędze opowieści? Co powoduje, że dana historia ma w sobie coś takiego, iż nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają zawsze tę samą strukturę.
„Serio?", pomyślisz sobie. „To niemożliwe". Lecz tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, by wiedzieć, jak opowiadać o swych doświadczeniach, by inni słuchali nas z zapartym tchem.
Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyszczególnić cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać. Zostań mistrzem słowa Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół w trakcie spotkania towarzyskiego.
W książce odnajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie, a także solidne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, że uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację. *** Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści.
Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów. Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści.
Sama zapragnęłam spróbować i w wyniku czego od ponad dziesięciu lat występuję na różnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, że zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce. Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble, a także In Good Co.
Detroit Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej solidnych i ergonomicznych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń.
dzisiaj wszyscy możemy na tym skorzystać. Kevin Allison, gospodarz i marka podcastu i programu Risk *** Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa.
Jej teksty ukazywały się między innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! oraz WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.