mało jest przekonań destrukcyjnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, iż nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,niemało organizacji osiąga wyniki poniżej swych możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote poprawnie zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez sporo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. By odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wdrożyli mnóstwo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki czemu udało im się złączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania prawidłowych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był efektowny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki temu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka prezentuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
- jak rozpoznać praktyki, które wydają się ciekawe w niedługim terminie, ale zaszkodzą przyszłości marki;
- w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost;
- jakie działania pozwolą utrzymać prawidłowe wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – ponadto w skomplikowanych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
- jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie i zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, rozszerzą zdolność twojego zespołu do efektywnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie w niedługim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś niezwykle zmienić albo osiągnąć zasadniczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać prawidłowe wyniki jednocześnie w niedługim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać si...
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wygrać dziś, wygrać jutro. strategia rozwoju firmy w krótkim i długim okresie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.