Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy ostatnich lat, kryzys w rozmiarze europejskim i poszczególnych krajów, wywołuje niekorzystne zjawiska w gospodarkach, a te generują niekorzystne zmiany także w polskiej gospodarce, wytwarzając nowe uwarunkowania dla funkcjonowania podmiotów rynkowych, w tym konsumentów. Zachowania podmiotów rynkowych określa niepewność i ryzyko powodowane niepewną sytuacją gospodarczą, w tym rynkową. Praca ma na celu identyfikację powstających, przejawiających się w konsumpcji i zachowaniach konsumentów, nowych procesów i zjawisk i działań adaptacyjnych indywidualnych podmiotów konsumpcji w nowych, trudnych warunkach gospodarczych. Zachowania konsumentów w okresie rozszerzającej się niepewności i ryzyka stanowią niebanalny poznawczo przedmiot badań. Podstawą pracy były bogate źródła informacji i danych. Posłużono się rozległą literaturą przedmiotu, statystykami wyczerpującymi i niewyczerpującymi oraz danymi z Internetu. Niezwykle znacznymi źródłami danych są w tej pracy wyniki badań pierwotnych, które pozwoliły poznać zachowania konsumentów w sytuacji kryzysowej i kierunki modyfikacji działalności konsumpcyjnej. Zamierzeniem autorów było zaprezentowanie problematyki związanej z konsumpcją i zachowaniami konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego. W tym celu dokonano takiego doboru zagadnień, które będą sprzyjały przydatności monografii dla badaczy tego problemu, gdyż dają asumpt do dyskusji i dalszych badań nad zachowaniami konsumentów w niezwykle turbulentnym otoczeniu rynkowym i dla praktyków, którym praca będzie {pomocn|przydatn)a do prognozowania określonych rynkowych zachowań konsumentów w przyszłości. Praca pomocna będzie także studentom zdobywającym wiedzę w specjalnościach marketingowych oraz słuchaczom studiów podyplomowych zainteresowanym zagadnieniami rynkowych zachowań konsumentów.
Tytuł Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego Autorzy Sławomir Smyczek, Ewa Kieżel Język polski Wydawnictwo Placet ISBN 978-83-7488-043-5 Rok wydania 2011 Warszawa Wydanie 1 Liczba stron 343 Format pdf
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.