Każdy z nas jest w różnorodnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty albo uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także często podczas zakupów w sklepie albo w trakcie przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się solidny, niełatwy system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją wytwarzających i wykonujących. Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem? Postęp techniczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – kompletnie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę wielkim wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, iż tzw. „piractwo internetowe" godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a bezspornie brakuje podejścia merytorycznego.
Tytuł Biznes muzyczny Podtytuł Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii Autor Patryk Gałuszka Język polski Wydawnictwo Placet ISBN 978-83-7488-020-6 Rok wydania 2009 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 298 Format pdf Spis treści Wprowadzenie
Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999
Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni 39
2.2. Warianty i struktura wytwórni muzycznych
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?
Rozdział 3. Marketing muzyki w klasycznym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1. Artykuł branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym
Rozdział 4.Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu
4.1. Internet + plik mp3 =?
4.2. „Piractwo internetowe" versus „dostęp do dóbr kultury"
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych
Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny
5.1. Dystrybucja płyt przy pomocy Internetu
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu „płać za ściągnięcie" (pay–per–download)
5.3. Model subskrypcyjny
5.4. Superdystrybucje (model „Weed")
5.5. Serwisy reklamowe
5.6. Telefonia przenośna i rynek dzwonków do telefonów
5.7. Strategia „ofert zestawowych"
5.8. Netaudio
5.9. Serwisy społecznościowe
5.10. Blogi
5.11. Agregatorzy
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
5.14. Świeże modele dla indywidualnych artystów
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii
Podsumowanie
Spisy i Bibliografia
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biznes muzyczny. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.