Od marketingu we współczesnym świecie nie da się uciec. Działania marketingowe należą do najszczególniej efektownych i najbardziej widocznych poczynań przedsiębiorstw i różnych organizacji. Na co dzień spotykamy liczne reklamy niemal wszystkiego, co moglibyśmy kiedykolwiek zapragnąć. Robiąc zakupy stajemy się ofiarami zabiegów polegających na odpowiednim rozmieszczeniu produktów na półkach sklepowych, dokładnie przemyślanych działaniach sprzedawców i celowym aranżacji sklepu, który ma skłonić nas do zakupu. Niejednokrotnie pozytywnie ( z punktu widzenia handlowców) reagujemy na napis rodzaju: “Okazja! Obniżka cen o 30%”. Oszołamia nas obfitość różnorodnych produktów, poddajemy się szczególnej atmosferze sklepów, nierzadko traktowanych jako swoiste “świątynie konsumpcji”. Idee marketingowe używane są dodatkowo w działaniach rozmaitych organizacji i całej sfery niedochodowej (szkoły, szpitale, teatry a nawet urzędy administracji państwowej i samorządowej). Jesteśmy zachęcani do zapisania się do danej szkoły czy również na potężny kurs językowy poprzez przekaz marketingowy, który ma nam udowodnić, iż to jest właśnie to czego potrzebujemy.
We wszelkich tych sytuacjach stajemy się ofiarami szczegółowo zaplanowanych i przede wszystkim znakomicie zrealizowanych działań marketingowych. Jednak marketing obejmuje nie tylko działania doraźne,na ogół te, które będą w stanie zapewnić firmie sukces rynkowy w długim okresie.
Sukces ten będzie zależał od tego, czy nabywcy będą chcieli kupować produkty danej producenta, czy także wybiorą raczej produkty innych dostawców. W warunkach coraz silniejszej konkurencji, aby uzyskać przyjazność nabywców trzeba zaoferować im coś nieszablonowego, coś, co najlepiej trafi w ich gusty i w optymalnie zaspokoi ich wymogi. Bez nowoczesnych działań marketingowych nie będzie to realne.
Celem tej książki jest przedstawienie wszystkich podstawowych zagadnień z dziedziny marketingu, a tym samym zainspirowanie do ich wykorzystywania w praktyce. Pokazując kolejne zagadnienia, autorzy starali się odnieść je do otaczającej nas rzeczywistości, niejednokrotnie posługując się przykładami przedsiębiorstw polskich bądź zagranicznych.
Adresatem książki, w zamierzeniu autorów, są wszyscy, którzy pragną nauczyć się lub pogłębić znajomość marketingu. Może ona stać się równocześnie podręcznikiem wprowadzającym w bardzo skomplikowany, ale jakże fascynujący świat technik i narzędzi marketingowych, jak i źródłem wiedzy dla osób, które tworzą strategie marketingowe w swych przedsiębiorstwach i organizacjach. Uważamy zatem, że może ona być użyteczna równocześnie dla studentów wyższych szkół ekonomicznych, jak i dla wszelkich zainteresowanych współczesnym marketingiem oraz dla praktyków zawodowo zajmujących się wdrażaniem i realizacją koncepcji marketingowych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing - zagadnienia podstawowe. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.