produktywnOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ Nie chodzi o to, by robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi głównie o to, aby robić właściwe rzeczy. - Peter F. Drucker Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa.
Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją wydajnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje − jednocześnie swoje własne, jak i innych.
na skutek czego organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnorodnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele. Książka ta próbuje przedstawić różnorodne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, aby zachęcić Czytelnika do nauczenia się produktywności w zarządzaniu.
Nie jest to oczywiście podręcznik − choćby dlatego, iż jeśli sprawności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Efektywność nie jest bowiem „przedmiotem”, lecz kwestią dyscypliny.
Dla osiągnięcia sensownej sprawności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Produktywność to coś odrębnego, coś innego. Lecz nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu.
Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie niełatwego. Na skuteczność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które demonstruje i omawia ta książka. Nie są one czymś „wrodzonym”. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, sporych i nieznacznych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, który żeby się po prostu skutecznym urodził.
Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Lecz też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy.
efektywności można się nauczyć, a co więcej – uczyć się jej trzeba. - Peter F. Drucker Peter Drucker jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r.
Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. Książka Menadżer sprawny do dzisiaj uważana jest za pozycję konwencjonalną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, postępowości, przywództwa, produktywności i przypasowywania się do zmian.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Menedżer skuteczny. efektywności można się nauczyć. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.