Wirtualne otoczenie jednostek medycznych składa się ze współistniejących w globalnej sieci obiektów, niektóre z nich są odpowiednikami organizacji albo osób działających w tradycyjnie pojmowanym otoczeniu przedsiębiorstwa. Składnikami otoczenia wirtualnego mogą być zatem: strony internetowe, statyczne albo generowane aktywnie, tworzone przez internautów fora dyskusyjne, wyszukiwarki internetowe, jawne i ukryte zasoby wiedzy, konsumenci. W otoczeniu tym wykonywana jest koncepcja e-zdrowia, a jej narzędzia służą pomiędzy innymi komunikacji między pacjentem a usługodawcami z branży opieki zdrowotnej, przekazywaniu danych pomiędzy poszczególnymi instytucjami i bezpośrednim kontaktom równocześnie między pacjentami, jak i pracownikami służby zdrowia. Mogą one na dodatek obejmować sieci danych o zdrowiu, elektroniczne kartoteki, usługi telemedycyny oraz przenośne lub nadające się do noszenia na sobie urządzenia komunikacyjne, wspomagające pacjenta i umożliwiające monitorowanie jego stanu zdrowia. Tak, więc można przypuszczać,nowe formy organizacyjne pojawiające się na rynku usług zdrowotnych będą miały znaczny wpływ na funkcjonowanie jednostek medycznych jak i na pacjentów.
Możliwości, jakie dają nowe technologie jeśli chodzi o kontakt z pacjentami, pozwalają m.in. Na zastosowanie ich konsumenckiego doświadczenia w procesie tworzenia nowych usług (wykorzystanie koncepcji prosumenta), komunikację z innymi pacjentami, gdzie występują w roli doradcy lub eksperta, czy w rozpowszechnianiu danych marketingowych. Elementem nabierającym szczególnego znaczenia w kontekście wirtualnego otoczenia staje się problematyka budowania i kształtowania relacji pomiędzy podmiotami rynku usług zdrowotnych. Wynika to z faktu, że polskie jednostki medyczne funkcjonowały wcześniej w systemie centralnie planowanym i zupełnie nie były przygotowane do kształtowania owych relacji w warunkach gospodarki rynkowej. Aktualnie obserwuje się intensywny rozwój najróżniejszego typu więzi (relacji) łączących podmioty rynku działające w układach kooperacyjnych albo/i konkurencyjnych, na które konkretnie wpływa rozwój nowych technice.
Celem tego opracowania jest identyfikacja i charakterystyka związków (relacji) zachodzących w otoczeniu wirtualnym pomiędzy jednostkami medycznymi a ich klientami jednostkowymi (pacjentami), a także próba opracowania modeli kształtowania się relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym.
gratisowy fragment:
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Modele relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.