Każda jednostka należąca do sektora finansów publicznych musi przeprowadzić okresową inwentaryzację wszystkich komponentów posiadajątkowych. W publikacji na licznych przykładach podano wskazówki poprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji (obowiązkowych i doraźnych) - od zaplanowania, przez prowadzenie, po rozliczenie i zakończenie, a także rozwiązania funkcjonalnych problemów przeprowadzania inwentaryzacji przy pomocy technik informatycznych. W dodatku zamieszczono wzory dokumentów inwentaryzacyjnych wraz z staranną instrukcją i przykładami ich wypełniania. Dopełnienie całości stanowi treść nowego stanowiska KSR dotyczącego przeprowadzania spisu z natury (KSR z lipca 2016 r.). W stanowisku przedstawiono dobre praktyki i wskazówki sprzyjające dobrej i efektywnej inwentaryzacji zapasów, obejmujące sprawy związane z przygotowaniem, przeprowadzaniem, rozliczaniem i dokumentowaniem spisów z natury, i to jednocześnie zapasów własnych jednostek, jak i zapasów obcych oddanych im na przechowanie. Jednostki sektora finansów publicznych mogą korzystać z rozwiązań zawartych w stanowisku KSR przy opracowaniu części zasad (polityki) rachunkowości, odnoszącej się do zasad przeprowadzania inwentaryzacji w drodze spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półfabrykatów. Uwaga! Zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie albo rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy o rachunkowości stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Rachunkowość budżetowa inwentaryzacja, spis z natury, weryfikacja sald, potwierdzenie sald, instrukcja inwentaryzacyjna, pole spisowe, komisja inwentaryzacyjna, zespoły spisowe, kontrolerzy spisowi, osoba materialnie odpowiedzialna
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.