Zarządzanie poprzez wartości to szczegółowy plan działania, jak zwiększyć wartość przedsiębiorstwa, należycie nim zarządzając. To konwencjonalna przypowieść Kena Blancharda o tym, że prawdziwy sukces osiągają tylko te producenta, które konsekwentnie kierują się widocznymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników oraz wysoka jakość usług.
solidną i trwałą pozycję zdobywają bowiem nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują duże zyski, ale te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wskazane wartości.
Ken Blanchard przedstawia, jak zarządzanie poprzez wartości (czyli Managing by Values – MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia marki i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom.
Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących użycia zdobytej wiedzy w praktyce. Kluczowym spostrzeżeniem jest to, iż zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników.
Wprowadzanie zarządzania poprzez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów: - precyzowanie misji bądź celu i wartości, - komunikowanie misji i wartości, - zestrajanie powszednich praktyk z misją i wartościami.
Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, iż nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą – fortunate company. Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem „Jednominutowego Menedżera”, „Cała naprzód!” i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing żeby Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest cenionym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na cykl.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie przez wartości. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.