Czy wzajemne zaufanie pomiędzy uczestnikami rynków finansowych wpływa na wycenę wartości firm? Czy używanie słowa „zaufanie” ma w ogóle sens w odniesieniu do „finansowych graczy”? Książka w zaskakujący dla wielu sposób udowadnia, że tak, zaufanie ma znaczenie na rynkach finansowych.
Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym. Książka demonstruje się kolekcji wydawanej wspólnie poprzez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH. Książka pokazuje fundamentalną rolę zaufania z perspektywy przedsiębiorstwa i jego występowaniu na rynku kapitałowym.
ponadto omawia wpływ zaufania (dla którego kluczowe znaczenie ma komunikacja z inwestorami) na wycenę przedsiębiorstwa. Książka ma charakter interdyscyplinarny: problematykę zaufania i komunikacji analizuje z perspektywy językoznawstwa, prakseologii, psychologii, socjologii, zarządzania i ekonomii – w kontekście współczesnego rynku kapitałowego.
Na potrzeby pomiaru zaufania autorka tworzy indeks zaufania do przedsiębiorstwa (IZ). Przekazane przykłady z rynku kapitałowego ilustrują negatywne, a niekiedy wręcz dramatyczne skutki nieetycznej komunikacji największych światowych korporacji.
Książka Katarzyny Żądło wypełnia lukę w bogatej literaturze poświęconej istocie i następstwom pozyskania albo utraty zaufania między uczestnikami rynków kapitałowych. Niewątpliwie zaufanie bądź jego brak ma wpływ na wycenę giełdową spółek akcyjnych.
Publikacja stanowi udaną próbę uporządkowania rozproszonej wiedzy o wpływie zaufania na wycenę przedsiębiorstw. Prof. Zw. Dr hab. Jan K. Solarz, Społeczna Akademia Nauk w Warszawie Książka omawia bardzo ważne zagadnienie relacji zaufania i wartości rynkowej przedsiębiorstwa.
Temat jest oryginalny, przy czym autorka pokazuje prekursorskie podejście, poparte własnymi badaniami empirycznymi. Publikacja wnosi nowe treści do zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Prof. Dr hab.
Barbara Dobiegała-Korona Katarzyna Żądło – doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu o specjalności zarządzanie wartością (tytuł uzyskany w Szkole Głównej Handlowej). Ma kilkunastoletnie doświadczenie w projektach komunikacyjnych realizowanych dla sektora finansowego, najczęściej bankowego.
Zawodowo była związana m.in. Z Citibankiem Handlowym, a także BNP Paribas. Aktualnie pełni funkcję rzecznika prasowego DNB Bank Polska SA. Autorka publikacji z zakresu komunikacji i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla O wartości zaufania, AZ#0F15C3F7EB/DL-ebwm/epub. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.