Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Prezentuje, co jest konieczne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu, oraz pokazuje rynkowe przykłady firm, które tego dokonały.
W roku 2005 profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją koncepcją błękitnych oceanów na za każdym razem zmienili krajobraz światowego biznesu. Przywódcy i menedżerowie przyjęli ich teorię i zaczęli na nowo obmyślać swoje strategie biznesowe, a wielu z nich odkryło, że właśnie utknęli w czerwonym oceanie. Teraz, po kolejnych latach szeroko zakrojonych badań oraz analizie licznych case studies z użycia modelu, Kim i Mauborgne odkryli wspólne czynniki prowadzące do udanej realizacji przemiany błękitnego oceanu i zidentyfikowali pułapki i przeszkody, które mogą się pojawić na drodze.
Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA gromadzi pięć kroków koniecznych do przemiany. Pokazuje, jak i gdzie rozpocząć cykl przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazujeprzeważnie użytkowane poprzez producenta praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne na ogół jednak uczą, jak wytwarzać w ludziach zaufanie i wiarę w proces, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany.
Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci niezbędne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu – a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Gromadzi mocne narzędzia pozwalające poprowadzić siebie, zespół, a także całą markę na wyżyny wiary w siebie, kreatywności, a także wzrostu. Przedstawia, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania stanowczych efektów niskim kosztem,dodatkowo do sprawnego wykorzystywania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, żeby sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak by konkurencja stała się nieistotna.
***
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA to zbiór prostych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy komplet przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz, twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas
Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o nowoczesność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swych firm.
Jacek Santorski, prof. Hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa, prezes marki doradczej Values
Michał Kaźmierski, prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD, wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS
Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i proponuje ładny, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink,autor bestsellerów „New York Timesa" Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację i Jak być korzystnym sprzedawcą
Wyzwaniem dla każdej marki jest osiąganie wzrostu na zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, efektywny i ludzki. W książce Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA odnajdziesz to wszystko i jeszcze więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na niewykorzystane możliwości wzrostu twojej marki, bez względy na to, czy jest startupem, znikomym biznesem czy korporacją z listy Fortune 500.
Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów oraz autor bestsellera „New York Timesa" Realizacja
Tytuł Strategia błękitnego oceanu PRZEMIANA. Sukcesy i porażki firm dokonujących przemiany błękitnego oceanu wyd. 2022 Autor W. Chan Kim,Renée Mauborgne Tłumacz Anita Doroba Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311952 ISBN 9788382311952 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 359 Rok wydania 2022
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Strategia błękitnego oceanu. przemiana. sukcesy i porażki firm dokonujących przemiany błękitnego oceanu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.