mało jest przekonań zgubnych i tak samo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się równocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, sprawia,sporo organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości albo wręcz znika z rynku.
Dave Cote korzystnie zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele producenta Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ poprzez dużo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy marki, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wprowadzili dużo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się zjednoczyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie jednocześnie dążyć do uzyskania korzystnych wyników w niedługim i w długim terminie. Efekt był atrakcyjny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki temu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka pokazuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać prawidłowe wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
- jak rozpoznać praktyki, które wydają się ciekawe w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości producenta;
- w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, by uzyskać największy wzrost;
- jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – na dodatek w niełatwych okresach, nawet w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
- jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie i namawianie wszystkich wokół do niezależności myślowej, powiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać korzystne wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, lecz w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś istotnie zmienić albo osiągnąć zasadniczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki jednocześnie w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem nieprzystępnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor
David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić markę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży wynajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów
Jako dyrektor generalna, która myśli przede wszystkim o długim okresie, ale dba także o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas pokaźnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów bez dwóch zdań będzie czerpać z tego poradnika garściami.
Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc.
***
David M. Cote przez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa producenta wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, gwarantując akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy udoskonalony niżeli S&P. Obecnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center i jest członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations, a także Conference of Montreal.
Tytuł Wygrać dziś, wygrać jutro. Strategia rozwoju firmy w krótkim i długim okresie Autor David M. Cote Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382310658 ISBN 9788382310658 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 420 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wygrać dziś, wygrać jutro. strategia rozwoju firmy w krótkim i długim okresie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.