Udzielanie danych zwrotnej - takie proste, że aż skomplikowane! Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, lecz udzielamy go... Każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami - wszystko to to właśnie feedback.
Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o danych zwrotnej są nieraz nieprawdziwe i kontrproduktywne. Poprzez nieumiejętne jej użycie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości.
Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najmocniej użytecznych narzędzi wspierania cyklu nauki i rozwoju. Autorki wyjaśniają, co się stało, iż dziś feedback tak źle się kojarzy.
Podpowiadają też, co zrobić, by zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej i jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i kształtujący konstruktywne zachowania ludzi.
Proponowane poprzez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer - podwładny,typowo w formule człowiek - człowiek, a także zespół - zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska.
Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można wydajnie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy. Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to użyteczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim produktywne narzędzie motywacyjno-aktywizujące.
M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają zgubne mity i dają nam solidne narzędzia, które zezwalają na budowę transparentnych, celnych i konstruktywnych komunikatów. *** Szukasz sposobu na to,budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój$397 Przeczytaj tę książkę!
Marshall Goldsmith, wybitny coach i teoretyk przywództwa, uhonorowany przez Thinkers50 tytułem #1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the World *** M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona przez magazyn,,Forbes" do najlepszych amerykańskich firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem.
Do grona ich klientów zaliczają się między innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike, WorldPay, Christiana Health Care System, a także Bill & Melinda Gates Foundation. Tamra Chandler większość swojej trzydziestoletniej kariery spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi i przeobrażaniu modeli organizacyjnych.
Jest nie tylko dyrektor generalną i konsultantką, lecz także pisarką i aktywną prelegentką. Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific Lutheran University.
Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w swej pracy dokonania rozmaitych dyscyplin naukowych, aby następnie dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w produkcji sprzyjającego środowiska pracy, budowaniu efektywnych zespołów i wypracowywaniu progresywnych technik zarządzania wynikami.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Feedback (i inne brzydkie słowa). dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić dobrze. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.