Jak AI zmienia biznes i jego otoczenie
Dowiedz się, jak wygląda obecnie użycie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym a także adaptacja tych oraz innych pojawiających się technice poprzez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i dostępnie napisanych rozdziałach odszukasz świetne i krytyczne wprowadzenie do zagadnienia użycia AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą. Podejście autorów dobrze wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co dzisiaj?". Omawiają potencjalne zyski i ryzyka związane z AI, opisują, jak firmy mogą stwarzać wartości dzięki AI, szukają możliwych przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania, a także czekających nas wyzwań, a na końcu zastanawiają się nad realnymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu. To pierwsza, a niewątpliwie jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie.
Spójrz na potencjalną przyszłość nienaturalnej inteligencji przez pryzmat współpracy, przystępności, otwartości i demokratyzacji.
Podsumowanie wygenerowane przez mechanizm „TL;DR’ produkowany przez OpenAI:
nienaturalna inteligencja na pewno pozostanie z nami i będzie coraz bardziej powszechna w naszym życiu. Ważne jest, aby być realistą w kwestii jej potencjału i ograniczeń. Jak w sytuacji każdej nowej technologii, nadejdzie okres dostosowania, w trakcie którego będziemy uczyć się, jak wydajnie z niej korzystać.
Aleksandra Przegalińska – profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. W: „The Atlantic", „Frankfurter Allgemeine Zeitung", „Harvard Business Review". Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w „Newsweek Polska", „Gazecie Wyborczej", „Polityce", a także w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę nienaturalna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium, a także Escola S.A.
Dariusz Jemielniak – prof. Dr hab.,kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. Pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego poprzez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technologicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
Tytuł AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu Autor Aleksandra Przegalińska,Dariusz Jemielniak Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382313734 ISBN 9788382313734 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 144 Rok wydania 2023 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ai w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.