cykl uczenia się małego dziecka, w tym jeszcze dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi posiadać określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić wymogi równocześnie dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym.Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.W pierwszej części książki znajdują się materiały, za pomocą których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.Druga część opracowania mieści przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne przypasowane do określonego poprzez terapeutę poziomu.W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej, a także przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej.
Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy jednostkowej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.Część czwarta książki posiada podsumowanie pracy terapeutycznej.
Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu,, a także zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i używane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD (Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz wybrane karty pracy)Wersja e-book posiada całą zawartość płyty CD.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Skarbiec nauczyciela-terapeuty. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.