Nasze spojrzenie na starość uległo daleko idącej zmianie, co można prawidłowo pokazać, odwołując się do koncepcji cyklów życia zaproponowanej poprzez Eriksona i równocześnie dokonując pewnej jej rewizji. Nieodłącznym elementem towarzyszącym starości staje się longlife education. Cechą współczesnego świata są bowiem istotnie szybkie zmiany zarówno w sferze wiedzy, jak i technologii. W tym procesie nieformalnej edukacji stanowczą, ale też budzącą niemało krytycznych uwag rolę odgrywa Uniwersytet Trzeciego Wieku (UTW). Instytucja ta ma za sobą prawie 50 lat rozwoju i jest przedmiotem wielkiego zainteresowania badaczy.Podejmując temat roli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, pragnęliśmy znaleźć w tym obszarze nowe wątki. Wykorzystanie różnorodnych instrumentów badawczych poskutkowało zebraniem bogatego i różnego materiału, który pozwolił na bardziej wszechstronne sportretowanie UTW działających na terenie Poznania i Leszna.Na postawie listy potrzeb Howarda McClusky?ego analizowano równocześnie programy UTW, jak i poziom zaspokojenia tych potrzeb w opiniach uczestników. Dodatkowo Czytelnik dostaje kolejną porcję danych na temat historii i rozwoju UTW w Polsce i na świecie i przegląd badań, jakie na ich temat już zrealizowano.Ambicją autorów jest?znalezienie nowych wątków? i?innego spojrzenia?. Poza opisem działania UTW i charakterystyką ich uczestników, chcą oni bowiem wyodrębnić na poziom zaspokojenia (a także niezaspokojenia) najróżniejszego typu potrzeb oraz szukać remedium na dotychczasowe słabości funkcjonowania UTW. Praca ma więc charakter nie tylko heurystyczny, ale i praktyczny.z recenzji profesor Marty Zahorskiej
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Potrzeby edukacyjne seniorów a uniwersytet trzeciego wieku. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.