"Po długim czasie kryteria mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym albo z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są widoczne.
Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, żeby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji.
nowe zasady również w szczególności na celu ochronę konsumenta. Wynikiem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte poprzez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego: 1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE i 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw.
dyrektywa OMNIBUS), 2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. W sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. Dyrektywa cyfrowa), 3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r.
w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. Dyrektywa towarowa). Zapisy tych dyrektyw są już zastosowane do krajowych aktów prawnych. Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. Krajowe przepisy wpłynęły istotnie na branżę handlu elektronicznego – z reguły na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców proponujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS.
Zrodziły one wyzwania m.in. Dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w optymalny sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na zapotrzebowania serwisów internetowych, by zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych.
Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie świeże przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe.
informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie. "
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sprzedaż przez internet. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.