Tytuł Gospodarka współdzielenia Podtytuł Rynki – instytucje – organizacje Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-737-5 Rok wydania 2021 Katowice Wydanie 1 ilość stron 344 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Część I. ZAUFANIE
1. Konsumpcja bez posiadania – alternatywne formy dostępu do dóbr w świetle badań własnych (Monika Kamińska, Monika Krakowiak-Drzewiecka) 13
2. Rozwój kompetencji menedżerskich w obliczu rozmaitości kulturowej (Ewa Słaboń) 29
3. Skłonność przedsiębiorstwa informatycznego do holakracyjnej samoorganizacji na podstawie badania pracowników (Marcin Zalewski) 42
4. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach turkusowych (Patrycja Plaszczymąka) 56
5. Motywacja do służby wśród żołnierzy korpusu szeregowych zawodowych wybranej brygady obrony terytorialnej (Beata Dagmara Kopcińska) 66
6. Próba zdefiniowania kapitału intelektualnego spółdzielni socjalnych w Polsce (Karolina Syty) 77
7. Kształtowanie relacji z interesariuszami w ramach programowania prac urządzeniowo-rolnych (Jarosław Duch) 90
8. Organizacja rachunkowości jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa (Irena Sornek) 104
9. Wizerunek i wrażenie w rachunkowości (Katarzyna Czajkowska) 117
Część II. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Biznes odpowiedzialny społecznie – bariery i korzyści z wdrażania (Angelika Kantor) 131
2. Węgiel kamienny jako nośnik energii w gospodarstwach domowych w perspektywie najbliższych 10 lat (Kornelia Przedworska) 145
3. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w oparciu o model biznesu gospodarki obiegu zamkniętego (Kamil Kwiecień) 160
4. Strategie logistyczne w sektorze gastronomicznym (Hanna Ziętara) 172
5. Społeczne efekty uchwały antysmogowej (Paulina Badura) 187
6. Wymiar etyki biznesu w publicznych podmiotach leczniczych (Justyna Konsek-Ciechońska, Bartłomiej Lisicki, Marzena Polczyk, Wioletta Świeboda) 199
7. Wydajność zarządzania usługami w budownictwie − wybrane aspekty (Mariusz Gorustowicz) 211
Część III. TECHNOLOGIE
1. Internetowe narzędzia marketingu relacji (Jakub Szczepkowski) 223
2. Wirtualizacja relacji pracowniczych jako wyzwanie współczesnego środowiska pracy (Agnieszka Brzegowy) 232
3. Nowe media w kreowaniu wartości schronisk dla zwierząt (Tomasz Bekus, Paweł Czart, Jarosław Graziadei-Darmas) 244
4. JPK_VAT a wydajność kontroli podatkowej (Anna Czornik) 257
5. Współpraca jednostek naukowych z biznesem na przykładzie stowarzyszenia IQRF Alliance (Piotr Antończyk) 269
Część IV. REGULACJE
1. Upadłość konsumencka w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej (Cezary Strojny) 283
2. Wpływ MSSF 15 na możliwości w zakresie zarządzania zyskami w polskich spółkach budowlanych (Izabela Morawska) 292
3. Analiza wpływu wybranego instrumentu makroostrożnościowego na ryzyko systemowe (Andrzej Kościański) 302
4. Wpływ orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na wycenę akcji banków w Polsce (Wojciech Kaczmarczyk) 314
5. Wykorzystanie wyższych momentów centralnych do dywersyfikacji portfela przy pomocy aktywów towarowych (Jan Piechoczek) 326
Informacja o Autorach 341
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Gospodarka współdzielenia. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.