Zdjęcia produktu


Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach)

(2016 / 326 / 9788378753438)
E-booki Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Dostepność na dzień 10.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

33,25 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 33,25 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw...

Tytuł Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-343-8 Rok wydania 2016 Katowice Wydanie 1 ilość stron 326 Format pdf Spis treści Wprowadzenie (Danuta Kisperska-Moroń) 9
Rozdział 1. Koncepcja wirtualnego łańcucha dostaw (Artur Świerczek) 17
1.1. Sieciowy charakter powiązań we współczesnych łańcuchach dostaw 17
1.2. Rola podejścia sieciowego w produkcji wirtualnych łańcuchów dostaw 22
1.3. Wirtualny charakter relacji międzyorganizacyjnych w łańcuchach dostaw 26
1.4. Rola informacji w funkcjonowaniu wirtualnych łańcuchów dostaw 30
1.5. Idea masowej indywidualizacji jako siła napędowa wirtualnych łańcuchów dostaw 38
1.6. Relacje koopetycji w wirtualnych łańcuchach dostaw 50
Rozdział 2. Społeczna odpowiedzialność firm w łańcuchach dostaw 59
2.1. Podstawy społecznej odpowiedzialności biznesu (Danuta Kisperska-Moroń) 59
2.1.1. Geneza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 59
2.1.2. Istota koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 61
2.1.3. Społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw 65
2.1.4. Standardy społecznej odpowiedzialności biznesu w logistyce 68
2.2. Główne obszary społecznej odpowiedzialności firm w łańcuchach dostaw 73
2.2.1. Zarządzanie organizacyjne (organizational governance) (Danuta Kisperska-Moroń) 73
2.2.1.1. Organizacje gospodarcze i zarządzanie organizacyjne 73
2.2.1.2. Zarządzanie organizacyjne a kwestia społecznej odpowiedzialności 75
2.2.1.3. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych 77
2.2.1.4. Wydajność systemów zarządzania organizacyjnego w zakresie społecznej odpowiedzialności 87
2.2.2. Prawa człowieka i prawa pracownicze (Edyta Klosa) 91
2.2.2.1. Podstawy kształtowania koncepcji poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych 91
2.2.2.2. Przestrzeganie przepisów prawa pracy 94
2.2.2.3. Praktyki w zakresie wynagrodzeń 102
2.2.2.4. Podejście do zdrowia oraz bezpieczeństwa pracowników 108
2.2.2.5. Zapewnianie pracownikom organizacji funkcjonujących w łańcuchach dostaw odpowiednich warunków socjalnych 112
2.2.2.5.1. Ogólne kwestie związane z zapewnieniem pracownikom adekwatnych warunków socjalnych w miejscu pracy 116
2.2.2.5.2. Przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów, a także zaangażowanie w opracowywanie i użytkowanie dodatkowych wewnętrznych standardów dotyczących warunków socjalnych 120
2.2.2.6. Zapewnianie warunków do dialogu społecznego z pracownikami organizacji funkcjonujących w łańcuchach dostaw 125
2.2.2.7. Dbałość o rozwój kwalifikacji pracowników 131
2.2.2.8. Podejście do problemu redukcji pracowników 137
2.2.2.9. Dbałość o zabezpieczenie interesów grup wymagających szczególnej troski 143
2.2.2.10. Zaangażowanie podmiotów funkcjonujących w łańcuchach dostaw w akcje społeczne 152
2.2.2.11. Namawianie dostawców w łańcuchach dostaw do przestrzegania praw człowieka i praw pracowniczych, a także uczestnictwa w akcjach społecznych 158
2.2.2.12. Wnioski dla przedsiębiorstw funkcjonujących w wirtualnych łańcuchach dostaw w zakresie poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych 163
2.2.3. Problemy środowiska w łańcuchach dostaw (Ryszard Piniecki) 166
2.2.3.1. Uniemożliwianie skażeniom w łańcuchach dostaw 167
2.2.3.2. Jednostajne wykorzystanie zasobów w wirtualnych łańcuchach dostaw 175
2.2.3.2.1. Strategie ogólnobiznesowe a środowisko 182
2.2.3.2.2. Struktura organizacyjna zarządzania a wymagania wynikające z polityki środowiskowej 187
2.2.3.3. Łagodzenie skutków oraz adaptacja do zmian klimatu 195
2.2.3.3.1. Zmiany klimatyczne 195
2.2.3.3.1.1. Efekt cieplarniany 195
2.2.3.3.1.2. Degradacja ozonosfery 198
2.2.3.3.2. Adaptacja do zmian klimatu 200
2.2.3.4. Ochrona środowiska, dostatek biologiczna i przywracanie siedlisk przyrodniczych 205
2.2.4. Praktyki biznesowe i aspekty współpracy z klientami w łańcuchach dostaw (Marek Kasperek) 215
2.2.4.1. Uczciwe praktyki biznesowe w łańcuchach dostaw 215
2.2.4.2. Problemy konsumenckie w łańcuchu dostaw 232
2.2.4.3. Tendencje praktyk biznesowych i współpracy z klientami w badanych firmach 249
2.2.5. Zaangażowanie firm łańcucha dostaw w sprawy lokalnej społeczności (Danuta Kisperska-Moroń) 251
2.2.5.1. Wspólnota firm ze społecznością lokalną 251
2.2.5.2. Aktualne tendencje wspierania lokalnej społeczności poprzez polskie firmy 253
2.2.5.3. Podstawowe obszary wsparcia lokalnej społeczności wśród badanych firm 257
2.2.5.4. Działania w zakresie rozwoju lokalnych społeczności 261
Rozdział 3. Ryzyko i niepewność w łańcuchach dostaw (Edyta Klosa) 266
3.1. Determinanty podatności łańcuchów dostaw na zakłócenia 266
3.2. Definiowanie niepewności i ryzyka w kontekście łańcucha dostaw 270
3.3. Źródła, przyczyny, rodzaje i skutki ryzyka w konwencjonalnych i wirtualnych łańcuchach dostaw 278
3.4. Wytyczne dla potrzeb zarządzania ryzykiem w wirtualnym łańcuchu dostaw 284
Podsumowanie (Danuta Kisperska-Moroń) 295
Literatura 299
Spis rysunków 311
Spis tabel 319
dane o autorach 323

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw (sklep TaniaKsiazka.pl)
    33,25 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 33,25 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki