Tytuł Kompetencje w certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania jakością produktów Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-419-0 Rok wydania 2017 Katowice Wydanie 1 liczba stron 195 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Rozdział 1
Rynek certyfikacji systemów zarządzania w Polsce
1.1. Tendencje w rozwoju certyfikacji systemów zarządzania jakością produktów 9
1.2. Akredytacja, autoryzacja i notyfikacja w systemie unijnej oceny zgodności 19
1.3. Normalizacja wyrazem ujednolicenia wymagań wyrobów, systemów i procesów 30
1.4. Oczekiwania dla jednostek certyfikujących systemy zarządzania w organizacji 40
Rozdział 2
Rygory jednostki certyfikującej systemy zarządzania w organizacji
2.1. Rozwój certyfikacji systemów zarządzania 49
2.2. Certyfikacja u klienta – wymogi względem audytorów zewnętrznych 54
2.3. Prowadzenie cyklu certyfikacji systemu u klienta z punktu widzenia jednostki certyfikującej 58
Rozdział 3
Wprowadzenie do audytowania znormalizowanych systemów zarządzania w organizacjach
3.1. Zmiany w normie PN-EN ISO 9001:2015 w odniesieniu do edycji normy PN-EN ISO 9001:2009 72
3.2. Audyt wewnętrzny jako narzędzie oceny systemu zarządzania w organizacji 85
3.3. Proces audytu wewnętrznego przeprowadzany z wykorzystaniem nośników tradycyjnych 94
3.4. Rada jakości organem inspirującym działania doskonalące 99
Rozdział 4
Kompetencje – obowiązki, odpowiedzialność i uprawnienia audytora
4.1. Wiedza i umiejętności audytora – oczekiwania wobec audytorów 102
4.2. Wytyczne normy PN-EN ISO 19011:2012 105
4.3. Komunikacja audytora z audytowanym 108
Rozdział 5
Metodyczny warsztat audytora i jego instrumentarium
5.1. Zasady i etapy przeprowadzenia audytu systemu zarządzania jakością produktów 113
5.2. Ustalenie próbki do audytowania 131
5.3. Techniki i narzędzia wykorzystywane w trakcie audytu 133
5.4. Lista pytań audytowych 135
5.5. Dokumentowanie wyników audytu 137
5.6. Scenki audytowe 143
5.7. Identyfikowanie zgodności/niezgodności 145
Rozdział 6
Ryzyko w audytowaniu systemu zarządzania jakością
6.1. Zjawisko niepewności wyzwaniem dla kierownictwa organizacji 148
6.2. Analiza i ocena ryzyka według rygorów standardu ISO 31000 151
6.3. Przykład poręczny szacowania ryzyka 153
Podsumowanie 169
Załączniki
1. Kodeks etyczny 171
2. Lista pytań audytowych do badania zgodności systemu zarządzania jakością (SZJ) z wymogimi normy PN-EN ISO 9001:2009 174
3. Tablice rozkładu t-Studenta 181
4. Komplet udokumentowanych danych dla zintegrowanych systemów zarządzania 183
Bibliografia 187
Spis rysunków 193
Spis tabel 194
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kompetencje w certyfikowaniu i audytowaniu systemów zarządzania jakością produktów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.