Celem publikacji jest ukazanie działalności reklamowej Telewizji Polskiej w latach PRL. Politycznie były to czasy niełatwe dla reklamy, ponieważ socjalizm wykluczał konkurencję we wszelkich sektorach gospodarki (przemysł, usługi, handel), a konkurencja jest podstawą i siłą napędową reklamy.
dodatkowo hegemonia własności państwowej w przemyśle i handlu oraz centralne planowanie produkcji i zbytu jeszcze nie sprzyjały rozwojowi działalności promocyjnej. Zależność polityczna od ZSRR sprawiała, że stosunek władz polskich do reklamy był wiernym odzwierciedleniem sytuacji radzieckiej, zatem jej rozwój był możliwy tylko wówczas, kiedy w ZSRR na to przyzwalano.
Dlatego polska reklama szczególnie konkretnie wyhamowała w latach 1948–1955, aby następnie wejść w nowy etap rozwoju – okres reklamy socjalistycznej. Książka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy przedstawia historię Telewizji Polskiej z trzech punktów widzenia: rozwoju technicznego, stosunku społeczeństwa do nowego medium i rozwoju oferty programowej.
Przedstawienie tych informacji miało na celu pokazanie, że telewizja praktycznie od początku istnienia miała szansę stać się szczególnie ważnym, a z czasem nawet najważniejszym medium dla reklamodawców. Rozdział drugi przybliża zasady działania gospodarki i reklamy socjalistycznej, a w drugiej części analizuje ciągle zmieniającą się strukturę i zasady działania komórki reklamowej Radiokomitetu.
również jej finanse. Rozdział trzeci to omówienie form reklamy wykorzystywanych w telewizji, ich jakości, podmiotów i przedmiotów reklamy, a także ilości czasu poświęcanego na działalność promocyjną w telewizji.
Pracę uzupełnia Aneks, a także Bibliografia. Tematyka publikacji może być atrakcyjna równocześnie dla historyków, medioznawców jak i naukowców zajmujących się działalnością reklamową Telewizji Polskiej w ustroju socjalistycznym.
w dodatku może posiadać wartość nie tylko dla uzupełnienia historii samej telewizji, lecz także w celu poszerzenia wiedzy o sposobach oddziaływania propagandowego na odbiorców (propaganda często przenikała się wówczas z reklamą), bez wątpienia także jako uzupełnienie do historii gospodarki i historii życia społecznego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zanim pojawił się always. reklama w telewizji polskiej w latach 1957-1989. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.