Zachowania problemowe nastolatków są zjawiskiem na stałe wpisanym zarówno w pracę profilaktyczną szkół ogólnodostępnych jak i placówek resortu edukacji realizujących zadania socjoterapeutyczne i resocjalizacyjne.
Celem publikacji jest próba przeanalizowania aktualnych obszarów zachowań problemowych wśród dorastających, które identyfikują ich nauczyciele i wychowawcy oraz ustalenie rozwiązań używanych w praktyce pedagogicznej.
Perspektywa teoretyczna podjętych badań odnosi się do tematyki niełatwych, bardzo nieraz nieakceptowanych społecznie zachowań nastolatków manifestowanych równocześnie jako problemy z pełnieniem roli ucznia jak i zachowania ryzykowne.
Przedmiotem analiz teoretycznych uczyniono także kwestię rozwiązywania problemów uczniów w warunkach instytucji resortu edukacji - szkól ogólnodostępnych, a także młodzieżowych ośrodków socjoterapii i młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Zaprezentowane wyniki badań o charakterze porównawczym, przeprowadzonych wśród nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych, a także w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii i w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, pokazują aktualną mapę zachowań ryzykownych dorastających, a także problemów w funkcjonowaniu społecznym uczniów.
Odsłaniają też kategorie trudności związanych z procesem edukacyjnym i pełnieniem roli ucznia, które są znaczące dla powstawania problemów w funkcjonowaniu społecznym nastolatków. Dzięki ustaleniu poziomu wiedzy i nastawienia badanych pedagogów do realizacji zadań z zakresu profilaktyki w warunkach placówki, w której pracują, udało się wyróżnić priorytetowe kierunki działań chroniących młode pokolenie przed zachowaniami ryzykownymi i patologia społeczną.
Adresatami książki są wszyscy zainteresowani profilaktyką zachowań ryzykownych nastolatków, nad wyraz nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy szkół, pracownicy organów prowadzących placówki systemu oświaty, a także organów nadzoru pedagogicznego i studenci pedagogiki przygotowujący się do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauczyciele o zachowaniach problemowych dorastających. praktyka pedagogiczna i wyzwania., AZ#5409ADB5EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.