Tytuł Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej Podtytuł Przykład ilustratorów Autor Anna Lipka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-740-5 Rok wydania 2021 Katowice Wydanie 1 ilość stron 206 Format pdf Spis treści Wstęp 11
Rozdział I
Ilustratorzy jako pracownicy wiedzy
1. Definicja ilustracji, jej odmiany i funkcje 19
2. Miejsce ilustratorów w klasyfikacji zawodów i specjalności 25
3. Praca ilustratora – perspektywa twórczości 29
3.1. Praca ilustratora postrzegana poprzez pryzmat teorii i kryteriów twórczości 29
3.2. Wymiary osiowe pracy ilustratorów 34
3.3. Ilustratorzy jako pracujący w gospodarce kreatywnej 38
4. Argumenty przemawiające za przynależnością ilustratorów do kreatywnych pracowników wiedzy 42
5. Dyskusja wokół pojęcia tzw. Kreatywnego rynku pracy i jego specyfiki 45
Rozdział II
Wartościowanie pracy ilustratorów
1. Źródła wiedzy o kryteriach pracy wobec ilustratorów 48
2. Warianty wymagań pracy wobec ilustratorów, a także trudność ich pracy 49
2.1. Oczekiwania z zakresu wykształcenia i doświadczenia zawodowego 49
2.2. Twórczość i progresywność i zręczność jako składniki trudności pracy ilustratorów 58
2.3. Konieczność współpracy i odpowiedzialność ilustratorów 60
2.4. Uciążliwość pracy ilustratorów 67
3. Ogólny poziom wymagań pracy wobec ilustratorów 69
Rozdział III
cechy zatrudnienia i rynku pracy ilustratorów, a także wykorzystanie kombinacji marketingu personalnego (elementy product i price) w pozyskiwaniu ich do pracy
1. Product i price w marketingu personalnym 71
2. Miejsca i formy zatrudnienia ilustratorów i ich kariera zawodowa 74
3. Podaż osób przygotowanych do wykonywania zawodu ilustratora i ich pozycjonowanie się na rynku pracy 79
3.1. Instytucje edukacyjne kształcące ilustratorów 79
3.2. Sposoby wyróżniania się ilustratorów na rynku pracy 81
4. Łatwość/trudność w uzyskaniu pracy, kryteria selekcyjne i proponowane możliwości rozwoju zawodowego 83
5. Inwestycje w dobrostan pracowników – propozycje w ofertach pracy 90
6. Wynagrodzenie za pracę. Status ekonomiczno-finansowy ilustratorów 93
6.1. Determinanty poziomu wynagrodzeń 93
6.2. Zróżnicowanie ocen własnego statusu finansowego. Aktualne propozycje wynagrodzeń w ofertach pracy 96
7. Przystawalność opisu sytuacji na rynku pracy ilustratorów do segmentacyjnych teorii rynku pracy 100
Rozdział IV
Kultura języka ofert pracy jako wyraz intensywności marketingu personalnego
1. Place i promotion w marketingu personalnym a kultura języka ofert pracy 103
2. Ocena estetyki słowa ofert pracy 104
2.1. Kryteria oceny 104
2.2. Wyniki oceny 106
3. Ocena grzeczności językowej ofert pracy 120
3.1. Kryteria oceny 120
3.2. Rezultaty oceny 122
4. Ogólna ocena kultury języka ofert pracy 131
Rozdział V
Implikacje analiz teoretyczno-metodycznych (propozycje rozwiązań dla praktyki)
1. Projekt zmiany metody UMEWAP-2000 pod kątem wartościowania kreatywnej pracy 133
2. Sposoby wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów 144
2.1. Potencjalne metody wartościowania kapitału ludzkiego 144
2.2. Przydatność (możliwości i ograniczenia) poszczególnych metod wyceny w określaniu kapitału ludzkiego ilustratorów 145
2.3. Ryzyko deprecjacji kapitału ludzkiego ilustratorów 148
3. Rekomendacje dla formułujących ogłoszenia pracy 150
4. Projekty metod doboru ilustratorów w procesie rekrutacyjnym 156
4.1. Assessment centre 156
4.2. Wielokryterialna technologia korzyści 161
5. Sugestia użycia elementów teorii zbiorów rozmytych do oceny stopnia intensywności działań marketingowych i sytuacji na zawodowym rynku pracy (ilustratorów) 165
Zakończenie 173
Załączniki 179
Bibliografia 183
Spis tabel 201
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej, AZ#B1B16BC0EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.