Niniejsza publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy dotyczy znaczenia zasobów w rozwoju przedsiębiorstwa wraz z ukazaniem problemu różnorodności zasobów.
Omówiono w nim klasyfikację i ewolucję zasobów. Przybliżenie zostało zagadnienie szkoły zasobowej, a także zasobów powiązanych z kreowaniem przewagi konkurencyjnej. Na dodatek zwrócono uwagę na zagadnienie dobrostanu jako zasobu organizacji.
Rozdział drugi traktuje o zarządzaniu zasobami ludzkimi. Problematyka ta widziana jest poprzez pryzmat szeroko pojętych uwarunkowań zarządzania zasobami ludzkimi, strategicznego, kulturowego i behawioralno-humanistycznego zarządzania zasobami ludzkimi.
W rozdziale trzecim skupiono się na roli menedżera w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Skoncentrowano uwagę na zarządzaniu zmianą, profesjonalno-osobowościowym wymiarze menedżera. Temat czwartego rozdziału to kultura organizacyjna.
Rozważania dotyczące kultury organizacyjnej oparte zostały na: wzajemnym przenikaniu kultur, funkcjach kultury organizacyjnej, kulturze jako zmiennej, menedżerze i podwładnym w procesie kształtowania kultury organizacyjnej i kulturowych uwarunkowaniach konkurencyjności.
W rozdziale piątym przeanalizowano zagadnienie konkurencyjności przedsiębiorstw. Przeprowadzono rozważania dotyczące problemu konkurencji, konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. W rozdziale szóstym zaprezentowano wyniki badań empirycznych konkurencyjności kulturowej przedsiębiorstw.
W rozdziale tym przedstawiono cel badań wraz z uzasadnieniem, model i hipotezy badawcze, metodykę badań wraz z próbą i narzędziem badawczym. Na dodatek przedstawiono model wynikający z badań i kierunki potencjalnych badań w powiązaniu z praktyką gospodarczą przedsiębiorstw.
W zakończeniu dokonano syntezy i podsumowania przeprowadzonych badań empirycznych wraz z powiązaniem wytycznych dla nauki i praktyki zarządzania. Publikacja skierowana jest nie tylko do ludzi nauki, lecz także praktyków zarządzania (menedżerów, podwładnych), studentów i osób zainteresowanym interdyscyplinarnością nauk o zarządzaniu i jakości.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencyjność kulturowa przedsiębiorstw. studium teoretyczno-empiryczne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.