Prezentowany zbiór studiów przypadku i zadań, przygotowany poprzez pracowników Katedry Marketingu Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ma na celu próbę wykształcenia w odbiorcach umiejętności podejmowania adekwatnych decyzji w działalności międzynarodowej przedsiębiorstwa.
Celem publikacji jest także wyodrębnionie Czytelnikom,optymalnie przygotowana strategia marketingowa, dopasowana do profilu działalności przedsiębiorstwa, a także sytuacji rynkowej szczególnie wpływa na sukces firmy na arenie międzynarodowej.
Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwsza posiada studia przypadku firm działających na arenie międzynawowej. Stanowi ona kontynuację dwóch wcześniejszych publikacji pt. Marketing międzynarodowy.
Studia przypadków, jednak przedstawione w nich problemy firm zostały zaktualizowane, uwzględniono nowe wyzwania społeczno-ekonomiczne, przed jakimi stoją przedsiębiorstwa działające na arenie międzynarodowej.
W części tej, dla bardziej dogłębnego zobrazowania przekroju problemów i wyzwań przedsiębiorstw, dodano przykłady firm z rynku business-to-business, które osiągnęły sukces na rynkach międzynarodowych. W celu udoskonalonego zrozumienia problemu oraz utrwalenia wiedzy z danego tematu każde studium przypadku jest zakończone pytaniami i zadaniami.
Stają się one także przyczynkiem do dalszej dyskusji nad wybranymi elementami strategii marketingowej przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym. Niniejsza publikacja jest zatem ukierunkowana praktycznie oraz koncentruje się na relacjach pomiędzy przedsiębiorstwami (B2B).
W drugiej części publikacji zaproponowano zadania warsztatowe oraz ćwiczenia, które posiadają pomóc Czytelnikom w rozwijaniu umiejętności wspólnego podejmowania decyzji, dyskusji i prezentacji swoich poglądów.
podczas prac nad zadaniami i ćwiczeniami wykorzystano komponenty teorii z zakresu marketingu międzynarodowego oraz zarządzania, dzięki temu odbiorca ma możliwość skonfrontowania teorii wyniesionej z zajęć, wykładów oraz ćwiczeń z symulacją sytuacji rynkowej fikcyjnych przedsiębiorstw działających na arenie międzynarodowej.
dodatkowo zadania oraz ćwiczenia pomagają w kreatywnym podejściu do tworzenia i zarządzania strategią marketingową przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym. W tym celu wybrane zadania mają stosowne arkusze usprawniające ich rozwiązywanie bezpośrednio w publikacji.
Problematyka studiów przypadku, a także zadań i ćwiczeń przedstawionych w publikacji obejmuje obszerne spektrum zagadnień powiązanych z marketingiem międzynarodowym, jak na przykład aspekty standaryzacji i adaptacji, pozycjonowania artykułu, marketingu partnerskiego, rynku B2B, segmentacji nabywców czy wybranych składników strategii marketingowej firm działających na rynkach zagranicznych.
Publikacja jest asygnowana dla studentów uczęszczających na zajęcia z marketingu i dla osób, które chciałyby rozwijać ergonomiczne umiejętności tworzenia i wdrażania strategii marketingowej producenta na rynku zagranicznym.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.