Zdjęcia produktu


Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. diagnozowanie i pokonywanie (Uniwersytet Jana Kochanowskiego)

(2017 / 197 / Uniwersytet Jana Kochanowskiego / Agnieszka Szplit / 9788371336904)
E-booki Uniwersytet Jana Kochanowskiego
Dostepność na dzień 12.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

15,19 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 15,19 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka...

Tytuł Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie Autor Agnieszka Szplit Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Jana Kochanowskiego ISBN 978-83-7133-690-4 Rok wydania 2017 liczba stron 197 Format pdf Spis treści Spis treści
Wstęp 9
Rozdział I. Bariery psychiczne uczniów 13
1. Definicje i rodzaje barier 13
2. Charakterystyka barier psychicznych 19
2.1. Bariery percepcyjne 19
2.2. Bariery umysłowe 22
2.3. Bariery emocjonalno-motywacyjne 24
2.4. Bariery osobowościowe 28
3. Przykłady barier psychicznych uświadamianych przez uczniów 30
3.1. Napięcie emocjonalne wywołane porażką 31
3.2. Błędne nastawienie względem cyklu uczenia się języka
i nieświadomość istnienia barier psychicznych 33
3.3. Zbyt silny konformizm jednostki 34
3.4. Wstyd przeżywany w związku z sytuacją oceniania i obserwowania
poprzez innych 34
3.5. Zaniżona samoocena i brak pewności siebie 36
3.6. Schematyzm postrzegania i sztywność myślenia 38
3.7. Nadmierna samokontrola 41
3.8. Brak odwagi podejmowania ryzyka 43
3.9. Niska motywacja poznawcza – brak ciekawości poznawczej 45
3.10. Brak umiejętności interpersonalnych 48
4. Mechanizmy tworzenia barier psychicznych 50
4.1. Barierotwórczy charakter kształcenia szkolnego 50
4.2. Charakterystyka mechanizmów barierotwórczych w szkole 54
5. Metody przezwyciężania barier psychicznych 68
5.1. Burza mózgów 68
5.2. Twórcze rozwiązywanie problemów 74
5.2.1. Analiza morfologiczna 76
5.2.2. Synektyka 78
5.2.3. Inne metody pobudzania rozwoju dyspozycji twórczych 79
5.3. Treningi twórczości 82
5.4. Budzenie i rozwijanie ciekawości 89
5.5. Radzenie sobie ze stresem 93
5.6. Sugestopedia 94
Rozdział II. Metodologia badań własnych 97
1. Cele i zadania badań 97
2. Problemy i hipotezy badawcze 98
3. Etapy badań 100
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 100
4.1. Badania diagnostyczne 102
4.1.1. Wykorzystane metody i techniki badawcze 102
4.1.2. Opis narzędzi badawczych 103
4.2. Badania eksperymentalne 103
4.2.1. Charakterystyka modelu eksperymentalnego 103
4.2.2. Opis narzędzi badawczych 107
5. Zmienne i wskaźniki 108
6. Charakterystyka badanych grup 109
7. Zaimplementowane statystyki 110
7.1. Sprawdzenie rzetelności testu Q1/Q2 110
7.2. Analizy statystyczne służące do opisu wyników badań
terapeutycznych 112
8. Charakterystyka zajęć abarietycznych w grupie eksperymentalnej 113
Rozdział III. Diagnoza i pokonywanie barier psychicznych uczniów 127
1. Diagnozowanie barier psychicznych 127
2. Bariery psychiczne w procesie dydaktycznym 141
3. Bariery psychiczne w procesie nauczania – uczenia się języka
angielskiego 146
4. Pokonywanie i osłabianie barier psychicznych 149
4.1. Bariery psychiczne w grupie kontrolnej 150
4.2. Charakterystyka zmian w grupie eksperymentalnej 151
4.3. Pokonywanie i osłabianie wybranych barier psychicznych 155
4.3.1. Lęk przed byciem ocenianym i obawa przed 155
4.3.2. Brak pewności siebie 158
4.3.3. Nadmierna samokontrola i tendencja do stałego oceniania się 160
4.3.4. Brak odwagi podejmowania ryzyka 163
4.3.5. Brak ciekawości poznawczej 166
4.3.6. Myślenie schematyczne 170
4.3.7. Brak umiejętności interpersonalnych 172
5. Możliwości pokonywania i osłabiania barier psychicznych uczniów
w procesie nauczania języka angielskiego 176
Aneks 1. Kwestionariusz BPU 179
Aneks 2. Arkusz obserwacyjny 181
Aneks 3. Kwestionariusz Q1/Q2 183
Bibliografia 185
Spis rycin 197
Spis tabel 199

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Uniwersytet Jana Kochanowskiego
  • ISBN

    9788371336904
  • Autor

    Agnieszka szplit
  • Wydawnictwo

    Uniwersytet jana kochanowskiego
  • Ilość stron

    197
  • Rok wydania

    2017
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie (sklep TaniaKsiazka.pl)
    15,19 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 15,19 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. diagnozowanie i pokonywanie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki