"Jak wygrać przetarg - poradnik dla małych i średnich firm" to nad wyraz praktyczne opracowanie, opisujące dostępnym językiem, "krok po kroku", jak rozpocząć przygodę z przetargami publicznymi. Książka mieści nie tylko porady dotyczące samej procedury zamówień publicznych. Z lektury wykonawca dowie się, po pierwsze, gdzie szukać ogłoszeń i danych o przetargach, jak interpretować zapisy specyfikacji pokaźnych warunków zamówienia (SIWZ), jak "mierzyć siły na zamiary" - czyli jak przystąpić do przetargu razem z inną firmą, jak polegać na potencjale innej , a także, na jakich warunkach korzystać z podwykonawców. Po drugie, wykonawca znajdzie instrukcje, jak przygotować ofertę w taki sposób, aby była interesująca i wolna od błędów, jak i kiedy zadawać pytania, jak skompletować niezbędne oświadczenia i dokumenty oraz przejść poprzez całą procedurę przetargu. Po trzecie, poradnik wyjaśnia ważne kwestie finansowe - terminy i zasady wnoszenia i zwrotu wadium, kwestie wymaganych gwarancji, możliwe konsekwencje finansowe w sytuacji niedotrzymania warunków nowoczesnania oraz warunki otrzymania zaliczek na poczet realizacji zamówienia. W książce przedstawiono krok po kroku całą procedurę konstruowania oferty wykonawcy - od formularza ofertowego, przez terminy i możliwości zmian, aż do warunków jej odrzucenia przez zamawiającego. Opis poszczególnych trybów udzielania zamówień pozwoli z kolei na trafne przygotowanie się do wykonania koniecznych w danym trybie czynności. Wykonawca funkcjonalne porady na temat środków ochrony prawnej, środków zaskarżenia i terminów na wnoszenie odwołań i skarg. Publikacja posiada uchwalone w 2016 r. Roku zmiany w Prawie zamówień publicznych, posiadające na celu ułatwienie przystępowania do przetargów publicznych małym i średnim firmom.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jak wygrać przetarg - poradnik dla małych i średnich firm. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.