Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie należycie, czy także zmierza ku katastrofie. Korzystnie przypasowany komplet mierników upraszcza przewidywanie zagrożeń i podjęcie potrzebnej interwencji - jest to narzędzie, którym posługują się efektywni menedżerowie. Tymczasem wielu decydentów nie rozumie KPI i nie potrafi wyodrębnić, które z nich są niezbędne w danej sytuacji. W rezultacie gromadzą oni spore ilości prostych do pozyskania danych, z których jednak nic nie wynika.
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najmocniej istotne. Odszukasz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki poręcznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Tak samo wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia oraz częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić ciekawe Cię KPI.
Poznaj KPI, które obejmują niemało perspektyw:
- finansową
- klienta
- marketingu i sprzedaży
- procesów operacyjnych i łańcucha dostaw
- pracownika
- społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Niemierzalne? Niezarządzalne!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kpi, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.