Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest jednocześnie w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych, a także postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, tworząc wizerunek i producenta przedsiębiorstwa.
Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania prawidłowej reputacji i kształtowania firmy przedsiębiorstwa.
W książce zostały połączone komponenty psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa.
Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących we wnętrzu organizacji i przyczynić się do bardziej sprawnego jej funkcjonowania. Ta interdyscyplinarna publikacja jest atrakcyjną propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji.
Stanowi również cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia. W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak dodatkowo funkcjonowania osób w ich ramach jest lubiana i rozbudowana.
[...] Dziedzina ta jest również owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych typowych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu.
W polskiej literaturze psychologicznej jest stosunkowo niewiele wartościowych pozycji, poruszających tematykę funkcjonowania człowieka w ramach struktur organizacji produkcyjnych czy, szerzej, biznesowych.
[...] stan ten wzbudza potrzebę bardziej zwartego i uporządkowanego przedstawienia teoretycznych i aplikacyjnych zastosowań psychologii w tej dziedzinie. Przygotowana pod redakcją Anny M. Zawadzkiej książka jest próbą uzupełnienia tej luki.
(Z recenzji dr hab. Wojciecha Cwaliny, prof.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Psychologia zarządzania w organizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.