Nie dziw się, iż klient reaguje jak kupiec, skoro ty zachowujesz się jak sprzedawca.
W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru oferujących mniej lub bardziej wymyślne techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie mają mnóstwo wspólnego, a i ich sprawność pozostawia dużo do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).
Paweł Fortuna, doświadczony psycholog biznesu i trener, ukazuje, że efektywna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek oferuje sprzedawcom grę w „białe szachy" – sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najkorzystniejszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych intencji i sposób na tworzenie społeczności zadowolonych konsumentów.
„Sprzedaż bez sprzedawania" jest książką wyjątkową pod co najmniej czterema względami. Po pierwsze, stanowi przegląd palących i realnych problemów, z jakimi spotykają się wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj biznesu, jakim się zajmują. Po drugie, autor nie zadowala się wyłącznie stworzeniem rzetelnego opisu zagrożeń i dylematów, lecz także przedstawia własne propozycje ich rozwiązań, z dokładnymi wskazówkami co i jak należy robić. Po trzecie, jego porady są ugruntowane w potężnej wiedzy na temat psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka w organizacji, co broni nas czytelników przed merytorycznymi nadużyciami, jakie pojawiają się (zbyt) często w poradnikach, a które wywołane są wybujałą fantazją piszących albo wręcz brakiem wiedzy. I wreszcie po czwarte, książka jest napisana w sposób zrozumiały (co wciąż jest wyjątkiem w polskim piśmiennictwie naukowym), a na dodatek ze swadą i humorem. Wymienić można chociażby iście fason, w jakim pokazane są przykłady działania Systemu 1 i Systemu 2 w codzienności działań sprzedażowych. Sądzę że prof. Kahneman mógłby śmiało posiłkować się nimi w swych wystąpieniach.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Rafała Ohme
ISBN: 9788301197803
Kod paskowy: 9788301197803
Autorzy: Fortuna Paweł
Kod wydawcy: 20411
ilość stron: 366
Format: 20.5x14.7
Głębokość (mm): 22
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sprzedaż bez sprzedawania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.