Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż skomplikowane!
Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback.
Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są nieraz nieprawdziwe i kontrproduktywne. przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, niejednokrotnie bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Ale właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najistotniej praktycznych narzędzi wspierania cyklu nauki i rozwoju.
Autorki wyjaśniają, co się stało, iż dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, by zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm w trakcie dawania danych zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi.
Proponowane poprzez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny,w głównej mierze w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy.
Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to poręczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dojrzeć w nim produktywne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają krzywdzące mity i dają nam solidne narzędzia, które zezwalają na budowę krystalicznych, celnych i konstruktywnych komunikatów.
***
Szukasz sposobu na to,generować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój? Przeczytaj tę książkę!
Marshall Goldsmith, wybitny coach i teoretyk przywództwa, uhonorowany przez Thinkers50 tytułem #1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the World
***
M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona poprzez magazyn „Forbes" do najkorzystniejszych amerykańskich firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem. Do grona ich klientów zaliczają się pomiędzy innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike, WorldPay, Christiana Health Care System oraz Bill & Melinda Gates Foundation. Tamra Chandler większość swej trzydziestoletniej kariery
spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi i przeobrażaniu modeli organizacyjnych. Jest nie tylko dyrektor generalną i konsultantką, lecz także pisarką i aktywną prelegentką.
Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific Lutheran University. Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w swej pracy dokonania różnorodnych dyscyplin naukowych, żeby następnie dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w produkowaniu sprzyjającego środowiska pracy, budowaniu skutecznych zespołów i wypracowywaniu innowacyjnych technik zarządzania wynikami.
Tytuł Feedback (i inne brzydkie słowa). Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić poprawnie Autor M. Tamra Chandler,Laura Dowling Grealish Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879140 ISBN 9788380879140 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 224 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Feedback (i inne brzydkie słowa) - m. tamra chandler,laura dowling grealish. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.