Monografia dotyczy wybranych obszarów edukacji ustawicznej, którą postrzegamy w kategoriach głównie nieograniczonych możliwości jednostkowego rozwoju współczesnego człowieka - w każdym wieku - wobec wciąż zwiększającej się wiedzy, lecz i konieczności podnoszenia umiejętności i kwalifikacji. Współcześnie oferuje się dziewięć zakresów permanentnej edukacji, rozwijających różne rozmiary osobowości człowieka. Są to: komunikowanie, cielesność człowieka, czas, przestrzeń, sztuka, obywatelstwo, obszar moralności, technologia, nauka. W opracowaniu znajdują się materiały dotyczące wielu powyższych obszarów, które determinują jakość życia człowieka oraz kształcenia zawodowego w kontekście zmian i oczekiwań rynku pracy.
Redaktorzy naukowi
Autorzy tekstów opublikowanych w książce podjęli problematykę wielu stanowczych poznawczo obszarów edukacji ustawicznej, ukazując, jak spory jest zakres tematyczny i jak konieczny jest dialog naukowy w tej sferze. Monografia składa się z dwóch części.
W pierwszej przedstawiono artykuły, w których Autorzy koncentrują się wokół problemów edukacji całożyciowej ukierunkowanych na troskę o jakość życia. W drugiej części monografii zamieszczono artykuły, w których przedstawiono autonomiczną eksplorację współczesnej edukacji, jaką jest kształcenie zawodowe. Przygotowana książka rzetelnie wpisuje się w kierunek dyskursu naukowego nad edukacją całożyciową, bowiem badana problematyka ogniskuje wyzwania istotne dla rozwoju prekursorskiej edukacji, a typowo jednostki i współczesnego społeczeństwa.
Z recenzji wydawniczej prof. Dr. Hab. Jana Maciejewskiego, Uniwersytet Wrocławski
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Oblicza edukacji w prospektywnym oglądzie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.