Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i przedstawia problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów.
Obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu i ich warianty, będące konsekwencją odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na różne podejście do zasad etykiety biznesu.
Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety oraz obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych. Książka pod patronatem Polskiego Radia RDC.
Wieloletnia praca dydaktyczna z zakresu etykiety w sytuacjach służbowych w Polsce jaskrawo demonstruje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Dylematy dotyczą zwykle kwestii równego traktowania kobiet i panów, precedencji i tych zasad, które wiążą się z ustaleniem pierwszeństwa.
Wynika to z zasady z braku spójności kryteriów, jakie obieramy przy ustalaniu zasad w sytuacjach towarzyskich i służbowych. W pierwszym przypadku Polacy nie posiadają wątpliwości w kwestii pierwszeństwa: przyznają je kobietom.
Chyba że zaistnieje pokaźna różnica wieku osób wchodzących w interakcje, wówczas płeć staje się kryterium drugorzędnym. Natomiast w stosunkach pracy wyraźne znaczenie ma hierarchia zawodowa.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce - Wysyłka od 4,99 - porównuj ceny z wysyłką. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.