Konsument w erze cyfrowej hiper-danych aktualnie konsumenci funkcjonują w erze internetowej hiperdostępności informacji. Niezależne badania przeprowadzone przez Google i Forrester wykazały, że przeciętnie około 70 procent nabywców ponad połowę swych badań przed zakupem w trybie offline przeprowadza online.
w efekcie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient wynajdzie o firmie i produkcie w sieci, niżeli to, co usłyszy od sprzedawcy. Słuchaj o co pytają konsumenci, a następnie szczerze odpowiadaj Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, skupił się z reguły na zrozumieniu konsumentów i pokazaniu, w jaki sposób tworzyć i dystrybuować stosowne treści, aby wywierać wpływ na decyzje potencjalnych klientów.
Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które pokaźniejszy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują na ogół, gdy muszą podjąć decyzję zakupową.
Dzięki lekturze jego książki dowiesz się także, jak: - użyć nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym - wytwarzać wydajne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta poprzez całość lejka sprzedażowego - wykonać we własnym zakresie siedem różnorodnych nagrań video, które realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji (badania pokazują, że materiały wideo w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie) - zastosować moc insourcingu i zaangażować własny zespół do tworzenia doskonałych treści.
Co chce wiedzieć klient? to coś więcej niżeli książka, to podsumowanie pięciu lat testów i weryfikacji hipotez w prawdziwym świecie. To inspirujący mix najnowszych narzędzi content marketingu, ergonomicznych case studies i nowatorskiej strategii TAYA – They Ask, You Answer, która demonstruje jak prowadzić sprzedaż i marketing, aby zdobyć zaufanie klientów odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości.
*** Kolejna książka o content marketingu? Nie! To TA książka! wyszukasz w niej prostą i wydajną metodę pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Zmień perspektywę. Zapomnij o swoich wyobrażeniach.
Przyjmij perspektywę klienta. Słyszałem to niemało razy, ale Marcus Sheridan pokazał solidnie jak to zrobić. Łukasz Kosuniak, ekspert marketingu B2B, autor książki „ABC marketingu B2B", prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Grow Consulting Marcus Sheridan udowadnia, że istotą skutecznych działań marketingowych jest zaufanie, które zbudujesz tylko wtedy, kiedy zrozumiesz swego klienta i odpowiesz na jego zapotrzebowania i pytania – choćby jeśli te są dla Ciebie „niewygodne".
Co chce wiedzieć klient? to pozycja obowiązkowa dla każdego sprzedawcy i content managera. Anna Kołodziej, redaktor naczelna magazynu wydajny.marketing Marcus Sheridan dotyka istoty inbound marketingu – stawania się nauczycielem, przewodnikiem, latarnią morską dla swoich klientów.
(…) Świat się zmienił i ludzie dziś odmiennie robią zakupy, odrzucając to, co było wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu zadać adekwatne pytania. (…) Skoncentruj się na lękach, pragnieniach, obawach i zmartwieniach twoich klientów.
Co chce wiedzieć klient? to z zasady swoista filozofia biznesu. Sposób podejścia do strategii komunikacji, która oparta jest na otwartości, argumentacji i szczerości. Jacek Kotarbiński, ekonomista, marketer, rynkolog, kotarbinski.com To także jedna z najbardziej klarownych książek o content marketingu, jakie czytałem.
Marcus niczego w niej nie ukrywa. Otwarcie mówi o cenach i strategiach, kwalifikowaniu potencjalnych klientów, radzeniu sobie z skomplikowanymi konkurentami i angażowaniu handlowców w proces tworzenia treści.
Przypomniały mi się wszystkie lekcje, jakie wyniosłem z pracy w handlu (…) podstawy, które większość firm ignoruje (a większość obszernych agencji nie może pojąć). Jako obfity amator pisanych z uważnością, mądrych i {pomocn|przydatn)ych lektur chciałem wyrazić swój szacunek za świeżość i trafność tej książki.
Roger C. Parker *** MARCUS SHERIDAN jest znanym ekspertem w dziedzinie inbound i content marketingu. Występuje na międzynarodowych konferencjach jako prelegent o niezwykłej umiejętności ekscytowania, angażowania i motywowania publiczności.
Współpracując z setkami firm, pomaga im zyskać status najbardziej zaufanych marek w branży. Teksty Marcusa ukazują się w licznych publikacjach branżowych, między innymi w „New York Timesie", dla którego Marcus pisze teksty jako „guru marketingu sieciowego", czy w magazynie „Forbes", na łamach którego został uznany za jednego z 20 „najbardziej intrygujących mówców" w 2017 roku.
Opowieść o tym, jak zdołał uratować swoją firmę River Pools od katastrofy gospodarczej w 2008 r., znalazła się w wielu książkach, publikacjach i uniwersyteckich case studies na całym świecie.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Co chce wiedzieć klient? jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.