Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak żeby organizacja stała się bardziej wydajna i sprawna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie użycia metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym. Książka inicjuje się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, jednostajny system ssący, a także zarządzanie wizualne. W książce wyszukamy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in. Takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki uniemożliwiania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając dużo przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych, a także obszary administracyjne zakładów produkcyjnych. Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor pokazuje strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Dodatkowo książka gromadzi zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu rozpoczynającemu pracę z Lean. *** W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu. Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe posiadają w sobie z zasady najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i przeróżnego rodzaju marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się produktywnie wznosić jakość i sprawność procesów produkcji, o tyle w kwestii efektywnej organizacji biura i usług, dużo firm wciąż raczkuje. Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści. Tym, którzy obawiają się, że jest to nieprzystępne i trudne, niech jako motto podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…". KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp. Z o.o. Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy naprawdę rozumieją różnicę między szczupłym przedsiębiorstwem a szczupłą produkcją. Bill Beer, Wenger Corporation Prosty poradnik, który pomoże liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im samych, ich pracownikom oraz procesom. Glenn Marshall, Northrop Grumman Shipbuilding Jasne i skrupulatne metody stosowania szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które sprawdzają się w prawie każdej branży. (…) Szczerze polecam tę książkę. Brian Maskell, BMA Inc. *** Drew Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy przeróżne usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia, a także rozwoju organizacyjnego. Zagwarantuje wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, aby polepszyć wyniki swoich klientów. Locher zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric. W roku 1990 opuścił GE, aby założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi posiadających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu prekursorskich rozwiązań, by pomóc swym klientom. Podejście CMA skupia się na poręcznych wykorzystaniach – „ucz się podczas działania" to slogan dobrze podsumowujący ten fason pracy. W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i technologii pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean". Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wskazanej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. Publikacjom opisującym najkorzystniejsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Lean w biurze i usługach przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.